PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بازار 200 میلیارد دلاری بسته بندی دارویی

بر اساس گزارش پژوهشی شرکت Precedence Research ارزش بازار بسته بندی دارویی در سال 2019 به 83/98 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود تا سال 2027 با رشد سالانه 6/8 درصد به 191.21 میلیارد دلار برسد.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این گزارش پژوهشی 250 صفحه ای تجزیه و تحلیل دقیقی از این صنعت ارائه می دهد. در این گزارش عوامل رشد و همچنین موانعی که بر سر راه رشد صنعت بسته بندی دارویی وجود دارد تشریح شده است. روندهای آینده، وضعیت درآمد و پیش بینی موقعیت این صنعت تا سال 2027 به دقت و با جزییات مورد بررسی قرار گرفته است. بسته بندی دارویی، بسته بندی است که مواد مورد استفاده از آن آسیبی به محتویات دارویی وارد نمی آورند.
بسته بندی اولیه و ثانویه دارویی دارو را در مقابل خطرات بیولوژیکی، شیمیایی، مکانیکی و آب و هوا حفظ می کنند. بسته بندی اولیه مواد دارویی شامل بلیستر، بطری ، لیبل، کیسه (پوچ)، سرنگ های پر شده و یال، اسپری، جار (ظرف دهان گشاد)، تیوب و کارتریج شده و بسته بندی ثانویه شامل جعبه های مقوایی و بسته بندی که حرارت را کنترل می کنند.
در حال حاضر رشد جمعیت در کشورهای در حال توسعه و پیر شدن جمعیت این کشورها باعث افزایش استفاده از مواد دارویی شده است. در عین حال این کشورها سرگرم مدرن سازی زیر ساخت های نظام پزشکی و بهداشتی خود هستند که همین امر نیاز به دارو و بسته بندی با کیفیت را افزایش داده است. روش ها و تمهیداتی که مانع جعل و دستکاری در جعبه ها و بسته های دارویی نیز می شوند در حال حاضر استفاده فراوان پیدا کرده است.
کشور آمریکای شمالی در سال 2019 بیش از 38 درصد از کل بازار بسته بندی داروی جهان را به خود اختصاص داده اند. کشورهای حوزه آسیا پاسیفیک با رشد سالانه 12 درصد بیشترین میزان رشد بازار بسته بندی دارویی را به خود اختصاص داده اند. برخی از بزرگترین سازندگان بسته بندی دارویی در جهان شرکت های Becton، Dickinson and Company، AptaGroup Inc، Drug Plastics Group، West Pharmaceutical Services Inc می باشند./همتا

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه