PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

قول مساعد وزیر برای استفاده کارخانه کاغذ مازندران از فاینانس و صندوق توسعه ملی

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: وزیر صنعت قول داد مساعدت‌های لازم در خصوص پول‌ها و فاینانسی که ایران در چین و کشورهای مختلف دارد را در اختیار ما قرار دهد تا استفاده کنیم ضمن اینکه از صندوق توسعه ملی نیز بهره‌مند شویم.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: وزیر صنعت قول داد مساعدت‌های لازم در خصوص پول‌ها و فاینانسی که ایران در چین و کشورهای مختلف دارد را در اختیار ما قرار دهد تا استفاده کنیم ضمن اینکه از صندوق توسعه ملی نیز بهره‌مند شویم.


ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران که چندی پیش بعنوان واحد تولیدی نمونه و برتر کشور انتخاب شد، درباره این کارخانه اظهار داشت: چوب و کاغذ مازندران در سال‌جاری چند افتخار بزرگ کسب کرد، اول واحد نمونه صادرکننده استان، واحد نمونه ایمنی بهداشت محیط کار در کشور و به عنوان واحد نمونه استاندارد نمونه کشور معرفی شد.

 

 گسترش و توسعه چوب و کاغذ مازندران/ قول‌های مساعد وزیر صنعت برای کارخانه کاغذ مازندران



روغنی با اشاره به اینکه تمام این افتخارات در حالی رخ می‌دهد که تولید و فروش خوبی داریم، بیان کرد: بر این اساس باید شرکت را گسترده و بزرگ کنیم، به برنامه‌ها و طرح‌های توسعه توجه بسیار داریم.


مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با تاکید بر راه‌اندازی خط سه تولید گفت: برای راه‌اندازی خط سه اخیرا با وزیر صنعت، معدن و تجارت (آقای نعمت‌زاده) قراری داشتیم و ایشان هم قول مساعدت و حمایت‌های لازم را دادند.


وی در پاسخ به اینکه حمایت‌های وزیر صنعت در چه راستایی خواهد بود، بیان کرد: وزیر صنعت قول دادند مساعدت‌های لازم در خصوص پول‌ها و فاینانسی که ایران در چین و کشورهای مختلف دارد را در اختیار ما قرار دهد، تا بتوانیم استفاده کنیم یا از صندوق توسعه ملی بهره‌مند شویم، این موارد از قول‌هایی است که وزیر صنعت به ما داده است تا بتوانیم بر اساس آن خط سوم را راه‌اندازی کنیم چرا که این خط کمک بزرگی به صنعت کشور می‌کند، در این صورت واردات محدود شده و خدمات بیشتری در داخل ارائه می‌شود.

 

 توجه به نیروی انسانی عمده‌ترین دلیل موفقیت چوب و کاغذ مازندران/ بخش بازیافت تا نیمه سال آینده راه‌اندازی می‌شود



روغنی گلپایگانی ابراز داشت: از جمله اهداف پیش روی چوب و کاغذ مازندران که از عمده‌ترین دلایل موفقیت آن شمرده می‌شود، توجه خاص به نیروی انسانی است، در بخش منابع نیروی انسانی بر اساس استانداردها در بالاترین شاخص رضایت‌مندی شغلی هستیم.

مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به بحث بازیافت عنوان کرد: فکر می‌کنم بخش OCC تا 16 ماه آینده به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید. اکنون اقدامات اولیه انجام شده، پیش‌پرداخت ارائه شده و می‌توان امیدوار بود که این طرح به موقع افتتاح شود.

این مقام مسئول در کارخانه چوب و کاغذ مازندران ضمن تاکید بر کشورهای توسعه یافته گفت: در آمریکا 520 شرکت بزرگ تولید کاغذ وجود دارد که بیش از 50 درصد مصرف کاغذ از همین بازیافتی‌هاست. ما نیز در کشور باید فرهنگ‌سازی کنیم و با انعکاس از طریق رسانه ملی ثروت بزرگ و جدیدی را به وجود آوریم که مردم به آن بی‌توجه هستند. در امریکا 520 شرکت بزرگ تولیدکننده کاغذ فعالیت می‌کنند و در مجموع 50 درصد کاغذ مصرفی آنها از کاغذهای بازیافتی استحصال می‌شود، اما در ایران این چرخه 1.2 و حداکثر 2 بار است که این الگو باید اصلاح شود و ما باید نسبت به جمع آوری کاغذهای بازیافتی و تولید مجدد کاغذ از آنها برای چند بار اقدام کنیم.

 

توجه به شکایت مشتری استمرار رابطه را در پی دارد/ کیفیت، آموزش و توسعه سرلوحه امور



روغنی در پاسخ به اینکه معمولا انتقادهایی پیرامون کاغذهای تولید شده داخلی مطرح می‌شود، در کارخانه مازندران در این راستا چه تمهیداتی اندیشیده شده است، افزود: واحد رسیدگی به شکایت‌ها، موارد شکایت مشتری را پیگیری می‌کند، (که در ایزو‌ها تعریف می‌شود)، واحد رسیدگی به شکایت کارخانه چوب و کاغذ مازندران به شدت فعال است، دستور داده‌‌ام هر شکایت از شرکت مازندران در کمترین زمان ممکن باید بررسی شود، کیفیت معنا و مفهوم خیلی مفصلی دارد، گاهی ماشین‌آلاتی که از کاغذ مازندران استفاده می‌کنند ممکن است خود را با ماشین‌های ما نتوانند تطبیق دهند، یعنی این رابطه چند جانبه است، کیفیت ما ثابت بوده و استانداردهای اروپا را داریم، گاهی یک ماشین نمی‌تواند از کاغذ ما درست استفاده کند، اما تلاش دائمی ما این است که سطح کیفیت را افزایش دهیم و به انتظارات مشتری توجه کنیم.



وی ادامه داد: یکی از بحث‌های موجود شرایط رطوبتی است، کاغذ به طور طبیعی 8 تا 10 درصد باید رطوبت داشته باشد، ممکن است برای ماشین‌ها این عدد 12 باشد یا 6 باشد، مثلا اولین باری که صادرات را به دبی انجام دادیم، دچار چنین مشکلی شدیم که ما بر اساس استانداردهای داخلی ایران تولید کردیم و به دبی فرستادیم، رطوبت همان میزان و مورد انتظار کشور بود، اما وقتی کاغذها به دبی ارسال شد دچار مشکل شدیم، دیدیم با توجه به شرایط بسیار شرجی دبی ما باید توجه بیشتری می‌کردیم؛ این مهم از طریق شکایت مشتری به ما رسید، معنای این مسئله قطع رابطه نیست بلکه استمرار رابطه است که از طریق شکایت مشتری بتوانیم آنچه که مطلوب است برایشان فراهم کنیم.



وی گفت: این مهم در دستور کار قرار دارد و دائما به آن توجه می‌کنیم؛ نکته‌ای که باید عنوان کنم اینکه، امسال با آغاز سال 4 دستور به شرکت دادم که نخستین آن افزایش کیفیت بوده است، موضوعات دیگر آموزش و توسعه بودند. که به یاری خدا در بخش توسعه و کیفیت هم معدل خوبی داریم.


مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران چندی پیش لوح سپاس و تندیس واحد تولیدی نمونه کشور را از معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه