PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بررسی مشکلات کارخانه چوکا

مشکلات کارخانه چوب و کاغذ ایران «چوکا» در تالش با حضور استاندار گیلان بررسی شد.

مشکلات کارخانه چوب و کاغذ ایران «چوکا» در تالش با حضور استاندار گیلان بررسی شد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ ایران در جریان بازدید محمدعلی نجفی استاندار گیلان از این کارخانه با اشاره به اینکه 12 درصد کاغذ کشور در کارخانه چوکا تولید می‌شود اظهار داشت: یک‌هزار کارگر و کارمند اکنون در کارخانه چوب و کاغذ ایران فعالیت می‌کنند.



پرویز گلریز‌ارم‌ساداتی از سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی طرح توسعه کارخانه چوکا خبر داد و افزود: با اجرای طرح مذکور می‌توان 25 درصد کاغذ مورد نیاز کشور را در کارخانه چوکا تولید کرد.


وی با تأکید بر استفاده از چوب جنگل شفارود برای تهیه مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ ایران، اضافه کرد: جنگل شفارود در کنار کارخانه چوکا قرار دارد و می‌تواند مواد اولیه این کارخانه را تامین کند.


گلریز‌ارم‌ساداتی تولید روزانه کارخانه چوکا را 350 تن به طور میانگین دانست و تصریح کرد: تولیدات کارخانه چوکا دارای متقاضیان بسیاری در بازار است و برای فروش مشکلی نداریم.



مدیرعامل کارخانه چوکا با اشاره به بازسازی و نوسازی این کارخانه توسط متخصصان داخلی و خارجی، خاطرنشان کرد: کارخانه مذکور 40 سال قدمت دارد و نیازمند نوسازی است.



وی به تهیه تجهیزات کارخانه چوکا از خارج از کشور اشاره کرد و گفت: 85 درصد ماشین‌آلات کارخانه از کشورهای اروپایی وارد می‌شود.



این مسئول با بیان اینکه طرح توسعه کارخانه چوکا موجب اشتغالزایی 500 نفر نیروی کار جدید می‌شود، اضافه کرد: مجتمع صنایع چوکا نخستین و بزرگ‌ترین تولید کننده کاغذ کرافت لاینر در خاورمیانه است.



مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ ایران از بازسازی بخشی از این کارخانه خبر داد و عنوان کرد: بازسازی و نوسازی مجتمع صنعتی چوکا مدت 24 ماه زمان نیاز دارد.



وی با اشاره به اینکه 50 درصد هزینه بازسازی کارخانه چوکا در قالب افزایش سرمایه از شرکت مادر تخصصی تامین می‌شود، گفت: نیمی از هزینه‌های بازسازی کارخانه مذکور از طریق تسهیلات بانکی در داخل استان تامین می‌شود.



به گفته گلریزارم‌ساداتی، تولید کارخانه چوکا پس از طرح توسعه به 200 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.


استاندار گیلان صبح امروز در ابتدای ورود خود به تالش به مزار شهدای این شهر رفت و نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سفر هفته گذشته خود به گیلان از کارخانه چوب و کاغذ ایران بازدید کرد و از نزدیک با قابلیت‌های این کارخانه آشنا شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه