PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

افزایش 5درصدی تولیدات چوکا

 مدیر شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: میزان تولیدات شش ماهه امسال این شرکت 103 هزار تن بوده که نسبت به سال قبل 5 در صد افزایش تولید داشته است.

 مدیر شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: میزان تولیدات شش ماهه امسال این شرکت 103 هزار تن بوده که نسبت به سال قبل 5 در صد افزایش تولید داشته است.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، ابوالفضل روغنی سرانه نیاز کشور به کاغذ را دو میلیون تن اعلام کرد و گفت: از این مقدار سرانه مصرف در دنیا به طور متوسط و در ازای هر یک نفر  50 کیلو در اروپا، 150 کیلوم آمریکا و 20 کیلو در ایران است.


روغنی افزود : مصرف کاغذ تحریر در کشور 350 تن است که 20 درصد سهم  بازار کشور در شرکت صنایع چوب و کاغذ اتفاق می افتد.



وی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای تهیه کتابهای درسی از صنایع چوب و کاغذ کاغذ تهیه کند تا این صنعت بزرگ کشور تقویت شود.



 وی افزود: ما چهار دستور کار  در شرکت قرار داده ایم که کیفیت، توسعه، آموزش و استاندارد در موفقیت صنایع چوب و کاغذ موثر بوده است و سبب شده تا در برنامه 6 ماهه تولید از برنامه پیش بینی شده جلو باشیم و تا پایان سال اگر فضای کسب وکار بهتر شود در تولید و بازار فروش وضعیت بهتری نیز خواهیم داشت.



مدیر شرکت صنایع چوب و کاغذ گفت: ما برای راه اندازی خط سوم تولیدبه یک پروسه سه ساله نیاز داریم که استارت کار زده شده و با راه اندازی این خط تولید مازندران به قطب تولید کاغذ تبدیل می شود.


بازیافت مواد در ایران ضعیف است



روغنی با اشاره به کمبود مواد اولیه گفت: ما مشکل مواد اولیه داریم و با توجه به اینکه در دنیا بازیافت مواد بسیار مهم است و به مواد اولیه و ارزش افزوده تبدیل می گردد اما بحث بازیافت در ایران بسیار ضعیف است، در صورتی که با همین بازیافت می توان  ثروت جدیدی خلق کرد.



وی افزود: کاغذ مصرفی در ژاپن چهار بار به چرخه تولید باز می گردد ولی در ایران  کمتر از یک دور به چرخه تولید باز می گردد و این درحالیست که شرکتهای تولیدی مانند موجود زنده نیاز به آپگرید شدن و به روز شدن دارند که به زنده شدن واحدهای تولیدی کمک می کند.



احداث کارخانه فراکود در مازندران



مدیر چوب کاغذ مازندران، از احداث کارخانه فراکود مازندران به نام کود گرانوله خبرداد و افزود: به دلیل شیوع روز افزون سرطان، شرکت چوب و کاغذ بهترین و پاکترین کود دنیا را از چوب درختان و ضایعات چوب تولید می کند.



وی روند تولید این کود را بسیار سالم، به صرفه و بدون ضرر برشمرد و گفت: ضایعات چوب در زیر خاک مدفون می شود که  تبدیل به یک کود مغذی عالی و سالم می شود و عمر خاک را به مدت 20 سال اضافه می کند و اکنون بازاریابی این کود شروع شده و روزانه 150 تن تولید این مکمل تولیدی شرکت است.



روغنی افزود:  درصدد تولید روزانه 400 تن کود گرانوله هستیم که این نیز خود ارزش افزوده است و این کود به دلیل ارگانیگ بودن ، سالم بودن و افزایش عمر خاک برای فضا سازی باغداری و کشاورزی استفاده می شود.



مدیر شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: همچنین مسئولان از طرحهای توسعه شرکت حمایت کرده تا این صنعت پایدار بماند چرا که در  این شرکت 2500 نفر مستقیم و 10  هزار نفر غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.



وی افزود: پسآب صنعتی شرکت به صورت آن لاین توسط سازمان  محیط زیست رصد می شود و لحظه به لحظه پس آب قابل اندازه گیری است.



روغنی در زمینه صادرات محصولات گفت: اروپا بازار هدف است ولی به دلیل مشکلات مالی این امر تحقق نیافت و بازار دیگر صادرات، کشورهای عربی است و امسال 10 هزار تن برای صادرات پیش بینی شده است.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه