PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

«کارخانه کاغذسازی تبریز» در انتظار سرمایه

در شمال غرب کشور کارخانه آماده‌ای به نام «کارخانه کاغذسازی تبریز» وجود دارد که این کارخانه توانایی تأمین ۱۰ درصد کاغذ کشور و چاپ و تحریر را دارد و با ۱۵ میلیارد تومان تزریق منابع آماده و مهیای فعالیت خواهد شد.

در شمال غرب کشور کارخانه آماده‌ای به نام «کارخانه کاغذسازی تبریز» وجود دارد که این کارخانه توانایی تأمین ۱۰ درصد کاغذ کشور و چاپ و تحریر را دارد و با ۱۵ میلیارد تومان تزریق منابع آماده و مهیای فعالیت خواهد شد.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، چندی پیش علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موضوع کاغذ به کارخانه‌ها اشاره و افزایش قیمت را ناشی از مواردی عنوان کرد.



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است، برای کاغذ کار کوتاه مدت نمی‌توان انجام داد، اما به صورت میان مدت در پی آنیم تا از سرمایه‌های بخش خصوصی برای ایجاد کارخانه‌های کاغذ سازی استفاده کنیم، بخصوص در جنوب کشور که صنعت نیشکر و ماده اصلی کاغذ یعنی باگاس نیشکر موجود است، این ماده، ماده اولیه کاغذ است، اما در حال حاضر به درستی از آن استفاده نمی‌شود، صحبت‌هایی که با مراکزی که می‌توانند سرمایه‌گذار انجام دهند صورت گرفته تا در این راستا سرمایه‌گذاری کرده و دولت هم کمک‌هایی اعطا کند.

 

اما اگر 10 کارخانه کاغذ سازی در کشور ایجاد کنیم قطعاً به صورتی که امروز شاهدهستیم شاهد بالا رفتن قیمت کاغذ در کشور نخواهیم بود و کاغذ با تسهیلات بیشتری در اختیار قرار می‌گیرد.



این سخنان وزیر ارشاد درباره ایجاد کارخانه‌های کاغذ سازی در حالی عنوان می‌شود که به مثابه آب در کوزه و ما گرد جهان می‌گردیم است چرا که در شمال غرب کشور کارخانه آماده‌ای به نام «کارخانه کاغذسازی تبریز» وجود دارد که این کارخانه توانایی تامین 10 درصد کاغذ کشور و چاپ و تحریر را دارد و حدودا با 15 میلیارد تومان تزریق منابع به این کارخانه شرکت کاغذسازی تبریز آماده و مهیای فعالیت خواهد شد.



این کارخانه در بندر آزاد امیرآباد قرار دارد، اما متاسفانه بانک صادرات با وجود دریافت تمام تضمین‌ها از ادامه دادن تسهیلات سر باز می‌زند، اگر مشکل کارخانه تبریز مرتفع شود 10 درصد دیگر به توان تولید کاغذ کشور افزوده می‌شود که بسیار حائز اهمیت است.



این کارخانه با حدود 15 میلیارد تومان سرمایه می‌تواند تجهیزات خود را نصب کند و در ظرف 8 ماه به تولید می‌رسد، اگر امسال تسهیلات ارائه شود برای مهر سال آینده شاهد تولید کاغذ داخلی خواهیم بود.



در حال حاضر متولی این کارخانه بخش خصوصی است، اما با وجود تاکیدات دولت همچنان نگاه تجاری به این موضوع وجود دارد و اساسا در موضوع کاغذ با موضوع سرمایه‌گذاری نگریسته نمی‌شود خصوصا در زمینه کاغذ چاپ و تحریر که حمایتی صورت نمی‌گیرد.



«کارخانه کاغذسازی تبریز» حدود سه سالی است که راکد است، این کارخانه تجهیزات لازم را داراست که باید نصب شود و اکنون در انتظار سرمایه به سر می‌برد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه