PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بازی خیانت‌آمیز در بازار کاغذ

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا ضمن اشاره به اینکه از این پس سایت سندیکا را فعال می‌کنیم تا با همکاری اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران قیمت روز کاغذ را اطلاع‌رسانی کنیم، به بازی خیانت‌آمیز در بازار کاغذ اشاره کرد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا ضمن اشاره به اینکه از این پس سایت سندیکا را فعال می‌کنیم تا با همکاری اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران قیمت روز کاغذ را اطلاع‌رسانی کنیم، به بازی خیانت‌آمیز در بازار کاغذ اشاره کرد.


به گزارش آژآنس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، سید طاهر شبیری دبیر سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا درباره گرانی این روزهای کاغذ و اینکه عنوان می‌شود کاغذ به مرز 150 هزار تومان هم رسیده است، ضمن اشاره به اینکه شنیدم قیمت اعلام شده برای کاغذ 150 هزار تومان بوده، اما اینکه کسی خریده باشد را نمی‌دانم، اضافه کرد: باید از بلاهت افراد باشد که ظرف مدت سه روز کاغذ را 150 هزار تومان خریداری کرده باشند، باید اتفاق خاصی در روند بازار افتاده باشد، بازار یک موجود زنده است و به تمام عوامل پیرامونی خود جواب می‌دهد، اما منطق دارد، منطقش آن است که یکی از مولفه‌ها باید تغییر کرده باشد تا با توجه به آن تغییر بازار هم واکنش نشان دهد، این تغییر یا کاهش درصد واردات است یا افزایش ناگهانی قیمت ارز است، یا از بین رفتن این منابع و یا افزایش درخواست است که ما هیچ یک را نداشتیم.



وی در خصوص افزایش قیمت کاغذ چاپ و تحریر گفت: ما یک 10 درصدی هم در قیمت کاغذ کاهش داشته‌ایم و هیچ دلیلی برای افزایش قیمت کاغذ چاپ و تحریر به قیمت 150 هزار تومان وجود نداشته است، در حال حاضر کاغذ میان 80 تا 85 هزار توامان در بازار خرید و فروش می‌شود.



شبیری با بیان این مطلب که بنده به رفتارهای بیرونی که بر قیمت کاغذ تحمیل می‌شود مشکوک هستم، ابراز داشت: فکر می‌کنم این موضوع مربوط به سازمان‌ها و افرادی است که بازار خود را در جریان کاغذ از دست داده‌اند و می‌خواهند از بازار کاغذ انتقام گرفته و در آن تشنج ایجاد کنند، شاید مسئولی که سال‌های سال در راس یکی از بخش‌های وزارت بازرگانی بوده و خودش یکی از واردکنندگان کاغذ محسوب می‌شده و کاغذ تحریر را تامین می‌کرده به این مجموعه‌ها دامن‌زده باشد و یا بخش‌های وابسته‌ای که منافعشان را از دست داده‌اند به این شایعات دامن می‌زنند، این شایعات بازی کردن با اقتصاد است. من اسم آن را بازی خیانت آمیز می‌گذارم.


شبیری پیرامون افرادی که قیمت‌های متفاوت ارائه می‌دهند، بیان کرد:  یک عده از افرادی که در بازار بوده و هستند و مسئولیت برخی سایت‌ها را برعهده دارند، با روشی که در پیش گرفته‌اند تشنج را موجب می‌شوند، از این رو ما و افرادی که متولی بازار و تولید هستند بزودی از این سایت‌ها به این دلیل که در بازار تشنج ایجاد می‌کنند شکایت خواهیم کرد و حتما از بازرگانی داخلی و نظارتی خواهیم خواست که این مسئله را بررسی کنند.



وی در پایان خبر داد که از این پس سایت سندیکا را فعال می‌کنیم تا با همکاری اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران قیمت روز کاغذ را اطلاع‌رسانی کنیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه