PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

شروع بکار مجدد کاغذسازی تبریز با سرمایه گذاری 15 میلیاردی

مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون بسیج از سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیاردی برای تولید کاغذ داخلی و راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی تبریز خبر داد.

مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون بسیج از سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیاردی برای تولید کاغذ داخلی و راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی تبریز خبر داد.



به گزارش اژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، هفته گذشته گزارشی مبنی بر اینکه کارخانه کاغذسازی تبریز در انتظار سرمایه/ نبض کاغذ در دست سرمایه‌داران، منتشر کرد چرا که در شمال غرب کشور کارخانه آماده‌ای به نام «کارخانه کاغذسازی تبریز» وجود دارد که این کارخانه توانایی تامین 10 درصد کاغذ کشور و چاپ و تحریر را دارد و حدودا با 15 میلیارد تومان تزریق منابع به این کارخانه شرکت کاغذسازی تبریز آماده و مهیای فعالیت خواهد شد.


پس از انتشار این خبر «امیر محمد رحیمی مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون بسیج» ضمن اعلام حمایت برای راه‌اندازی این کارخانه اظهار داشت: ما حاضریم 15 میلیارد در این کارخانه سرمایه‌گذاری کنیم تا کارخانه راه‌اندازی شود.



وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه باید گزارش توجیهی ارائه شود، ابراز داشت: اگر طبق آنچه اعلام شده گزارش توجیهی وجود داشته باشد و 8 ماه بعد کارخانه در مسیر تولید قرار گیرد، حاضر به سرمایه‌گذاری بوده و مشارکت می‌کنیم.



رحیمی در پاسخ به اینکه از چه زمان حاضر به همکاری هستید، بیان کرد: هر وقت توجیه این طرح انجام شود و ارزیابی‌های ما هم گواه بر این مدعی باشد کار را آغاز می‌کنیم و 15 میلیارد سرمایه پرداخت می‌کنیم.



در همین راستا با «سید طاهر شبیری دبیر سند یکای کاغذ و مقوا» هم گفت‌وگویی انجام دادیم، وی گفت: این پیشنهاد و چند پیشنهاد دیگر برای سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در تولید کاغذ به سندیکا رسیده که ما در حال بررسی و تدوین توجیه اقتصادی این طرح‌ها هستیم تا هرچه سریعتر از این منابع مالی برای توسعه صنعت و افزایش کمی و کیفی تولید استفاده کنیم.



گفتنی است، «کارخانه کاغذسازی تبریز» در بندر آزاد امیرآباد قرار دارد، اما متاسفانه بانک صادرات با وجود دریافت تمام تضمین‌ها از ادامه دادن تسهیلات سر باز می‌زند، اگر مشکل کارخانه تبریز مرتفع شود 10 درصد دیگر به توان تولید کاغذ کشور افزوده می‌شود که بسیار حائز اهمیت است.



این کارخانه با حدود 15 میلیارد تومان سرمایه می‌تواند تجهیزات خود را نصب کند و در ظرف 8 ماه به تولید می‌رسد، اگر امسال تسهیلات ارائه شود برای مهر سال آینده شاهد تولید کاغذ داخلی خواهیم بود.



در حال حاضر متولی این کارخانه بخش خصوصی است، اما با وجود تاکیدات دولت همچنان نگاه تجاری به این موضوع وجود دارد و اساسا در موضوع کاغذ با موضوع سرمایه‌گذاری نگریسته نمی‌شود خصوصا در زمینه کاغذ چاپ و تحریر که حمایتی صورت نمی‌گیرد.



«کارخانه کاغذسازی تبریز» حدود سه سالی است که راکد است، این کارخانه تجهیزات لازم را داراست که باید نصب شود و اکنون در انتظار سرمایه به سر می‌برد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه