PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ایران توان صادرات کاغذ را دارا است

شاهپور عیدیوندی، مدیرعامل گروه صنایع کاغذ پارس با اشاره به توانایی‌های استان خوزستان در تولید کاغذ گفت: دو کارخانه کاغذ پارس و گلریز شوشتر توانایی این را دارند که در صورت حمایت مسوولان، علاوه بر تامین نیاز داخل به صادرات کاغذ نیز بپردازند.

شاهپور عیدیوندی، مدیرعامل گروه صنایع کاغذ پارس با اشاره به توانایی‌های استان خوزستان در تولید کاغذ گفت: دو کارخانه کاغذ پارس و گلریز شوشتر توانایی این را دارند که در صورت حمایت مسوولان، علاوه بر تامین نیاز داخل به صادرات کاغذ نیز بپردازند.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، مدیرعامل گروه صنایع کاغذ پارس اظهار کرد: در صورتی که از بخش خصوصی و دو کارخانه کاغذ پارس و گلریز شوشتر حمایت شود، نه تنها کاغذ مصرفی داخل را تامین می‌کنیم بلکه می‌توانیم صادرکننده کاغذ نیز باشیم.


عیدی‌وندی درباره توانایی‌های دو کارخانه پارس و گلریز شوشتر گفت: اکنون شرکت کاغذ پارس توان تولید 105 هزار تن و گلریز شوشتر توان تولید 80 هزار تن کاغذ را دارد؛ 185 هزار تن کاغذ معادل 50 درصد نیاز داخل به کاغذ تحریر است. اگر تسهیلات لازم تخصیص یابد و این دو کارخانه با تمام توان کار کنند، 50 درصد نیاز کشور از سوی این دو کارخانه تامین می‌شود.



وی ادامه داد: در خوزستان مواد اولیه مورد نظر موجود است و زمین لازم را برای گسترش کارخانه داریم، چهار کارخانه تولید نیشکر در اطراف این دو کارخانه کاغذ و سه کارخانه تولید نیشکر دیگر در استان وجود دارند که می‌توانند مواد اولیه را برای تولید کل نیاز کشور به کاغذ تحریر تامین کنند. اگر تسهیلات داده شود، در یک پروسه سه ساله کاغذ تحریر کشور را تامین می‌کنیم و دیگر  به تاسیس کارخانه جدید نیازی نیست.



عیدی‌وندی به تاثیر تبدیل تفاله نیشکر به کاغذ اشاره کرد و گفت: گسترش دو کارخانه پارس و گلریز شوشتر جلو تخریب محیط زیست را می‌گیرد و به بهبود آن کمک می‌کند زیرا کارخانه‌های نیشکر تفاله‌ها را می‌سوزانند و باعث آلودگی هوا می‌شوند، درحالی که می‌توان به جای سوزاندن، آن‌را به کاغذ تبدیل کرد، همچنین با تولید کاغذ از تفاله نیشکر می‌توان از تخریب جنگل‌های سبز شمال جلوگیری کرد.



وی با ارایه آمار واردات کاغذ در سال 1390 گفت: ما آماده‌ایم فرایند تامین کاغذ را در سه سال انجام دهیم اما این‌ کار  به حمایت مسوولان نیاز دارد. در سال 1390، یک میلیارد و 240 میلیون دلار ارز برای واردات کاغذ از کشور خارج شده‌است، اگر نصف این هزینه را به ما بدهند، صادرکننده کاغذ خواهیم شد.



مدیرعامل گروه صنایع کاغذ پارس با اشاره به شناخت وزیر صنعت، معدن و تجارت از وضع کاغذ اظهار کرد:‌ محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به خوبی با مسائل کاغذ آشناست و توجهی ویژه به حل مشکلات کاغذ دارد، برای صحبت با وزیر درخواست داده‌ایم و امیدواریم  بتوانیم با وی دیداری داشته باشیم، خوشبختانه دولت جدید ارتباط خوبی با صنایع دارد و به فکر حل مشکلات صنایع مختلف است.



عیدی‌وندی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: همه باید دست در دست هم دهیم تا تکنولوژی روز را برای تولید کاغذ به کشور بیاوریم و با آموزش نیروی انسانی متخصص تولیدکننده‌ کاغذ، کیفیت کاغذ تولیدی داخل را بالا ببریم. از مسوولان می‌خواهم که از دو کارخانه پارس و گلریز که از سوی یک فرد و به‌صورت خصوصی اداره می‌شوند حمایت کنند تا با همکاری دولت و بخش خصوصی، شاهد برطرف شدن مشکلات کاغذ باشیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه