PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

وضعیت کاغذ در بازار سامان خواهد یافت

محمدرضا حيدري‌راد، نماينده رسمي گمرك ايران و عضو اتحاديه كارگزاران گمرك گفت: قيمت‌ کاغذ رو به کاهش است و این مساله نشان می‌دهد اين روزها كسي در بازار كاغذ سود نمي‌كند. با وجود اين، بازار تغيير خواهد كرد و به وضع ايده‌آلی دست خواهیم یافت.

محمدرضا حيدري‌راد، نماينده رسمي گمرك ايران و عضو اتحاديه كارگزاران گمرك گفت: قيمت‌ کاغذ رو به کاهش است و این مساله نشان می‌دهد اين روزها كسي در بازار كاغذ سود نمي‌كند. با وجود اين، بازار تغيير خواهد كرد و به وضع ايده‌آلی دست خواهیم یافت.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، حيدري‌راد اظهار كرد: بازار كاغذ دچار سكته شده است! چراكه نه كاغذ گلاسه كيلويي 13 هزار تومان در گذشته و نه كيلويي سه هزار تومان امروز منطقي است، اين روند ادامه ندارد و قيمت كاغذ روندی منطقي خواهد داشت.



مديرعامل شركت «راد ترخيص» با بيش از 17 سال سابقه در واردات كاغذ گفت: كاغذ يك كالای مصرفی است و بعد از مدتی بازار آن از ركود خارج خواهد شد. پيش‌بينی من اين است كه كاغذ از اين ارزان‌تر نخواهد شد چراكه وضع بازار كاغذ مانند بازار طلا دچار بحث روانی شده است و اين كاهش قيمت‌ها به هيچ وجه منطقی نيست.



نماينده رسمي گمرك ايران در بخش پاياني صحبت‌هايش اظهار كرد: تجربه چندین ساله من در بحث واردات و فروش كاغذ نشان مي‌دهد افرادی که صبورند و وضعیت حال بازار را تحمل مي‌كنند در این زمینه به موفقیت دست می‌یابند.


كاغذ و مقوا به مقدار كافي در بازار وجود دارد


سيد محمد بايگان، مسوول فروش شركت «آريا دانا پاسارگاد» نيز درباره وضع بازار كاغذ گفت: پيش‌بيني بازار كار درستي نيست، چرا كه وضع بازار به نحوي است كه امكان پيش‌بيني دقيق براي كارشناسان كاغذ وجود ندارد. كاغذ به مقدار فراوان در بازار وجود دارد اما به‌دليل وارادات كاغذ با ارز آزاد (سه هزار و 500تومان) نمي‌توان گفت كه چه اتفاقي رخ خواهد داد.



وی كه حدود 30 سال است به واردات كاغذ مي‌پردازد در ادامه افزود: اكنون در بازار، ما با سه گروه واردكننده كاغذ مواجهیم؛ نخست كساني كه تنها به قصد سود بردن در اين كار حدود يكي دو سال است  وارد بازار شده‌اند و به صورت غيرحرفه‌اي به اين كار مي‌پردازند؛ اين افراد به‌دليل كاهش نرخ ارز و قيمت كاغذ دچار مشكل خواهند شد و از صحنه خارج مي‌شوند.



وي ادامه داد: گروه دوم و سوم افرادي هستند كه چندين سال به‌صورت حرفه‌اي به واردات كاغذ مي‌پردازند. تفاوت گروه دوم و سوم در نحوه فروش آن‌هاست؛ گروه دوم به پول احتياج دارند و سعي مي‌كنند با كمي ضرر كالاهاي خود را بفروشند اما دسته سوم تمايلي به ضرر ندارند و چون با قيمت بالا كاغذ وارد كردند می‌کوشند تا حد امكان از فروش كاغذ همراه با ضرر خودداري كنند.



به گفته بايگان، موقعیتی در بازار به وجود آمده كه افراد بيشتر سليقه‌ای عمل مي‌كنند و همين امر باعث كمي آشفتگي در بازار شده است.



اين كارشناس بازار كاغذ گفت: كاهش تحريم‌ها مي‌تواند در بهبود وضعيت كاغذ تاثيرگذار باشد چرا كه مشكلاتي مانند حمل‌ونقل حل خواهد شد. قيمت‌ها در هفته گذشته روند نزولي خود را ادامه داده است اما به نظرم اين روند نزولي به زودي متوقف خواهد شد چرا كه اين قيمت‌ها نيز بسيار پايين و از واقعيت دور است.


براساس اعلام بازار کاغذ و مقوای تهران، هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی، ۱۰۰ در ۷۰ ، با قیمتی حدود ۸۰ تا 85 هزار تومان، هر کیلوگرم کاغذ گلاسه ۲۵۰ گرمی ۱۰۰ در ۷۰ ، سه هزار و 700 تومان و هر کیلوگرم مقوای پشت توسی به قیمت دو‌ هزار و 950 تومان به فروش می‌رسد. براساس قیمت‌های اعلام شده، کاغذ گلاسه و مقوای پشت توسی همچنان روند نزولی خود را طی می‌کند و وضع کاغذ تحریر ثابت است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه