PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

منابع باگاس سرشار دلیل تاسیس کارخانه کاغذ پارس بود

قاسم فدايي، عضو هيات مديره شركت صنايع كاغذ پارس با تبریک به مناسبت سالروز تاسیس شرکت صنایع کاغذ پارس گفت: به دلیل دسترسی به باگاس (تفاله نیشکر) فراوان در خوزستان، کارخانه کاغذسازی پارس تاسیس شد. كاغذ پارس از قديمي‌ترين و نخستين كارخانه‌هاي توليد كاغذ است كه كاغذهاي چاپ و تحرير توليد مي‌كند.

قاسم فدايي، عضو هيات مديره شركت صنايع كاغذ پارس با تبریک به مناسبت سالروز تاسیس شرکت صنایع کاغذ پارس گفت: به دلیل دسترسی به باگاس (تفاله نیشکر) فراوان در خوزستان، کارخانه کاغذسازی پارس تاسیس شد. كاغذ پارس از قديمي‌ترين و نخستين كارخانه‌هاي توليد كاغذ است كه كاغذهاي چاپ و تحرير توليد مي‌كند.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، گروه صنايع كاغذ پارس 13 آذرماه سال 1346 تحت شماره 11916 در اداره ثبت شركت‌ها و مالكيت صنعتي تهران به ثبت رسيد. این شركت سهامي، تنها واحد توليد‌كننده كاغذ چاپ و تحرير از باگاس (تفاله نیشکر) در ايران است كه با مشاركت بانك صنعت و معدن، بانك اعتبارات صنعتي، موسسه CIF وابسته به بانك جهاني و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در سال 1346 با سرمايه 83 ميليون و 44 هزار تومان تاسيس شد و در شهريورماه سال 1349 به بهره‌برداري رسید.



موضوع فعاليت شركت طبق ماده 3 اساسنامه عبارت از تاسيس و اداره كارخانه‌ها به‌منظور تهيه، توليد و توزيع انواع كاغذ و محصولات ساخته شده از كاغذ و مقوا و هرگونه محصولات فرعي ديگر است. سالروز تاسيس اين كارخانه بهانه‌ای شد تا با قاسم فدايي، عضو هيات مديره شركت صنايع كاغذ پارس گفت‌وگويي داشته باشيم.



عضو هيات مديره شركت صنايع كاغذ پارس به پیشینه این كارخانه اشاره کرد و گفت: كاغذ پارس از قديمي‌ترين و نخستين كارخانه‌هاي توليد كاغذ است كه كاغذهاي چاپ، تحرير و صنايع بسته‌بندي را در گرماژهاي مختلف توليد مي‌كند.



فدايي با اشاره به اهداف تاسيس شركت كاغذ پارس اظهار كرد: در آن سال‌ها به‌دليل وجود باگاس (تفاله نيشكر) فراوان در منطقه خوزستان، تصميم گرفته شد كه از اين منابع استفاده شود و با اين هدف، شركت صنایع كاغذ پارس تاسيس شد و به مرور زمان و افزايش نياز كشور به كاغذ، گسترش يافت.



مدير بازرگاني شركت صنايع كاغذ پارس ادامه داد: به‌دليل كمبود منابع چوب در كشور، توليد كاغذ به وسيله باگاس بهترين گزينه براي برطرف كردن نياز كشور به كاغذ است.



وی درباره تغييرات ايجاد شده در طول 46 سال عمر اين كارخانه گفت: متاسفانه از سال‌هاي ابتدايي اين شركت تا به امروز هيچ نوسازي در كارخانه انجام نشده، این درحالی است که كارخانه پارس در سال‌هاي جنگ تحميلي بارها مورد حمله دشمن قرار گرفت و تنها مکان‌های تخریب‌شده بازسازی شد.



وي ادامه داد: اين شركت هفتم مهرماه سال جاري از سوي محمدجواد مقدم خريداري شد و از روزي كه وي كارخانه را تحويل گرفت، هدف شركت رساندن كارخانه به وضعیت مطلوب بوده است. متاسفانه بدهي‌های شركت و تجهيز نشدن آن در سال‌هاي گذشته مشكلاتي را براي ما ايجاد كرده كه اميدواريم به سرعت برطرف شود.



به گفته فدايي، نوسازي ماشين‌آلات، گسترش كارخانه و آموزش نيروي انساني از مهم‌ترين اهداف مديران این شركت است كه براي تحقق آن برنامه‌هاي ويژه‌اي طراحي کرده‌اند.


وي درباره برنامه‌هاي گسترش شركت گفت: در دهه 70 كلنگ تاسيس كارخانه كاغذ شوشتر زده شد اما متاسفانه تا به امروز به بهره‌برداري نرسيده است، شركت ما در يك مناقصه اين كارخانه را خريداري كرد، براساس برنامه‌ريزي انجام شده در سه فاز و در كمتر از سه سال اين كارخانه را نيز به حداكثر ظرفيت توليد خواهيم رساند.



مدير بازرگاني شركت صنايع كاغذ پارس با اشاره به اهداف پيش‌روي شركت اظهار كرد: نوسازي ماشين‌آلات اصلي‌ترين برنامه شركت است چراكه تكنولوژي ماشين‌آلات، متعلق به چهار دهه پيش است. كاغذ مصرفی كشور بسيار بالاست و در بحث كاغذ واردكننده هستيم، بايد به سرعت كيفيت را به‌حدي برسانيم كه وابستگي‌ها كاهش يابد و در نهايت بتوانيم مستقل شويم.


فدايي باتوجه به مشكلات موجود کارخانه گفت: متاسفانه مشكلات فراوان اجازه برنامه‌ريزي مراسمي براي سالروز تاسيس كارخانه را به ما نداد اما قول مي‌دهیم كه سال آينده شاهد برنامه‌های ویژه و همچنین محصولي باكيفيت برتر از سوي شركت صنايع كاغذ پارس باشيم. همان‌طور كه ظرف دو ماه گذشته خط توليد را 20 درصد افزايش داديم اين امر نيز محقق خواهد شد.


وي در تشريح وضعيت كشور براي توليد كاغذ اظهار كرد: دسترسي به ماده باگاس براي همه امكان‌پذير نيست و اين يكي از نعمت‌هاي فراواني است كه خداوند به کشور ما داده است، ايران از كشورهايي است كه با سرمايه‌گذاري مناسب مي‌تواند حرف‌هاي زيادي در حوزه تولید کاغذ داشته باشد.


فدايي در بخش پاياني صحبت‌هايش گفت: كاغذ پارس را با ده‌ها ميليارد بدهي تحويل گرفتيم و تا به امروز پيگير رفع بدهي‌هاي شركت بوديم، خدا را شكر با يك برنامه‌ريزي صحيح توانستيم قسمت عمده‌اي از بدهي شركت را پرداخت كنيم. تنها خواسته ما از دولت تدبير و اميد حمايت از صنايع و به‌خصوص صنايع كاغذ است.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه