PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کاغذ با توجه به قیمت روز دلار بندی 20 هزار تومان گران است

مدیر نشر پیام محراب با بیان اینکه در وضعیت فعلی نشر کشور، فعالیت انتشارات نباید کاسبی تلقی شود، گفت: با قیمت دلار فعلی باید کاغذ بندی حدود 60 هزار تومان به فروش برسد، اما الان بالای 80 هزار تومان است.

مدیر نشر پیام محراب با بیان اینکه در وضعیت فعلی نشر کشور، فعالیت انتشارات نباید کاسبی تلقی شود، گفت: با قیمت دلار فعلی باید کاغذ بندی حدود 60 هزار تومان به فروش برسد، اما الان بالای 80 هزار تومان است.

 

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،جاسبی مدیر نشر پیام محراب افزود: کشور ما در داخل امکان تولید کاغذ مرغوب را ندارد. خود من برای انتشار کتابی کاغذ داخلی خریدم. جدای از اینکه هیچ چاپخانه‌ای حاضر به انتشار کتاب با آن نشد و در نهایت یک چاپخانه با دریافت قیمت بالاتری حاضر به این کار شد، وقتی آن کتاب را در نمایشگاه کتاب استانی ارائه کردم، کسی به خاطر وضعیت و کیفیت کاغذ و انتشارش حاضر به خریدش نشد. به نظرم اگر مسئله توزیع کاغذ وارداتی را به اتحادیه و یا وزارت ارشاد می‌دادیم این مسئله قابل حل بود.

 

علیرضا جاسبی در سخنانی با اشاره به فعالیت بیش از 30 ساله خود در نشر کشور گفت: من پیش از انقلاب در کار لیتوگرافی بودم و یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود که وارد کار نشر شدم. آن زمان عمده کار نشر انتشار آثار وارداتی در داخل بود که عمدتاً بدون مجوز صورت می‌گرفت و در چنین فضایی بود که ما به کار نشر وارد شدیم. تا سال 60 با انتشارات پیام‌آزادی همکاری می‌کردم، اما پس از پایان خدمت سربازی انتشارات پیام محراب را با زمینه کاری کودک و نوجوان و آثار مذهبی تاسیس کردم.

 

این ناشر در ادامه و در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت تولید کاغذ در کشور گفت: چند سال قبل مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب خطاب به وزیر ارشاد گفتند که مسئله کاغذ را حل کنید. این کار شدنی هم بود. ما به طور عمده از کشورهایی کاغذ می‌خریم که به آنها نفت می‌فروشیم و می‌شد با یک معامله پایاپای این مسئله آنها را حل کنیم، اما ضعف مدیریت مانع از این کار شد. وقتی دلار 1200 تومان بود، قیمت کاغذ بندی 32 هزار تومان بود و وقتی امروز دلار نزدیک سه هزار تومان است باید قیمت کاغذ بشود بندی 60 هزار تومان، اما الان بیش از 80 هزار تومان است.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه