PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

توافقات 1+5 و پیامدهای آن در بازار کاغذ

سجاد خواجوی، مدیرعامل گروه تجاری آوا با اشاره به نتایج مثبت مذاكرات هسته‌ای گفت: باتوجه به ركود بازار، كاهش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و نمی‌توان گفت كه این روند نزولی چه زمانی متوقف خواهد شد و همه منتظر پیامدهای مثبت مذاكرات هسته‌ای هستند.

سجاد خواجوی، مدیرعامل گروه تجاری آوا با اشاره به نتایج مثبت مذاكرات هسته‌ای گفت: باتوجه به ركود بازار، كاهش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و نمی‌توان گفت كه این روند نزولی چه زمانی متوقف خواهد شد و همه منتظر پیامدهای مثبت مذاكرات هسته‌ای هستند.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، این روزها موضوع مذاكرات هسته‌ای موجب ایجاد ركودی در بازار شده است چراكه همه منتظر هستند تا ببینند كه این مذاكرات چه تاثیری را روی ارز و كالاهای وارداتی خواهد داشت. براساس اعلام بازار كاغذ و مقوای تهران هر بند كاغذ تحریر 70 گرمی، 100 در 70 ، به بهای 78 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

 

سجاد خواجوی، یكی از بزرگترین واردكنندگان كاغذ و مواد اولیه سلولوزی معتقد است كه نمی‌توان پیش‌بینی كرد كه كاهش قیمت‌ كاغذ تا چه زمانی ادامه دارد چراكه باید منتظر پیامدهای روابط حسنه دولت در بخش بین‌الملل بود.

 

مدیرعامل گروه تجاری آوا با اشاره به وضع بازار كاغذ گفت: با توجه به كاهش دلار نسبت به یك سال گذشته و تثبیت آن در ماه‌های اخیر، قیمت‌ها رو به كاهش است، این كاهش قیمت، بازار را با یك ركود چندماهه روبه‌رو كرده، عرضه زیاد و تقاضای كم نیز یكی از دلایل كاهش قیمت‌هاست.

 

وی ادامه داد: در صنایعی مانند خودرو، مسكن و طلا خرید و فروش به سختی انجام می‌شود، این امر نشان می‌دهد كه ركود تنها به حوزه كاغذ مربوط نمی‌شود و تمامی صنایع با آن درگیر هستند.

 

به گفته خواجوی، اشتباه بزرگ، رقابت بین واردكنندگان كاغذ بر سر قیمت است چرا كه همیشه كاهش قیمت‌ها به رونق كسب و كار كمك نمی‌كند، در اكثر مواقع كاهش قیمت‌ها ترس را برای خریدار به همراه دارد چرا كه خریدار از ترس كاهش مجدد قیمت‌ها خرید نمی‌كند.

 

وی در تشریح فعالیت‌های گروه تجاری آوا برای كنترل بازار كاغذ گفت: گروه تجاری آوا شرکتی چند ملیتی است که در کشورهای ایران، چین، روسیه و قبرس دفتر رسمی دارد و فعالیت اصلی آن واردات و صادرات بین کشورهای مذکور است. یکی از فعالیت‌های اصلی این مجموعه واردات انواع کاغذ و خمیر کاغذ به ایران بوده و یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در این زمینه محسوب می‌شود.

 

خواجوی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید روسیه و چین سهم بزرگی از صادرات کاغذ و خمیر کاغذ به کشورهای مختلف جهان دارند، استقرار گروه آوا در کشورهای فوق و ارتباط با کشورهای اروپایی از طریق دفتر قبرس باعث شده تا مجموعه آوا به‌عنوان یک تامین کننده دست اول در بازار ایران شناخته شود. شركت ما به‌وسیله حذف واسطه‌ها سعی در كنترل بازار كاغذ دارد.

 

مدیرعامل گروه تجاری آوا در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار كرد: ثبات بهترین وضع برای بازار است، كاهش و افزایش قیمت‌ها ركود را به همراه دارد چراكه هیچ‌كس نمی‌تواند برای آینده برنامه‌ریزی كند. باتوجه به بهبود روابط بین‌الملل به آینده خوش‌بین هستم.

 

براساس اعلام بازار کاغذ و مقوای تهران، هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی، ۱۰۰ در ۷۰ ، 78 هزار تومان، هر کیلوگرم کاغذ گلاسه ۲۵۰ گرمی ۱۰۰ در ۷۰ ، سه هزار و 600 تومان و هر کیلوگرم مقوای پشت توسی به بهای دو‌ هزار و 900 تومان به فروش می‌رسد. براساس قیمت‌های اعلام شده، کاغذ گلاسه، تحریر و مقوای پشت توسی همچنان روند نزولی خود را طی می‌کنند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه