PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

فضای مناسب بازار کاغذ در دولت یازدهم

مدیرعامل شركت پاپیروس صنعت كهن و رییس هیات مدیره نگارگستر با اشاره به قیمت كاغذ در كشور گفت: قیمت كاغذ در كشور بسیار مناسب است به‌صورتی كه برای واردكننده توجیه اقتصادی ندارد. در این هفته هر بند کاغذ تحریر با قیمت 78 هزار تومان به فروش رسیده است

مدیرعامل شركت پاپیروس صنعت كهن و رییس هیات مدیره نگارگستر با اشاره به قیمت كاغذ در كشور گفت: قیمت كاغذ در كشور بسیار مناسب است به‌صورتی كه برای واردكننده توجیه اقتصادی ندارد. در این هفته هر بند کاغذ تحریر با قیمت 78 هزار تومان به فروش رسیده است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران مهدی پاكزاده ماسوله  اظهار كرد: بازار كاغذ در ایران سنتی است و تا وقتی كه این وضعیت از بین نرود مشكلات ناشران ادامه خواهد داشت. در كمتر كشوری چنین وضعی را مشاهده می‌كنیم و این امر به هیچ وجه حرفه‌ای نیست.



مدیرعامل شركت پاپیروس صنعت كهن ادامه داد: اگر بازار كاغذ ایران را با دنیا مقایسه كنید، متوجه خواهید شد كه قیمت مقوای پشت توسی در داخل، ارزان‌تر از قیمت این كالا در خارج است و این به دلیل سنتی بودن بازار كاغذ در ایران است. سال گذشته حجم مصرف این كالا در كشور زیاد شد و عرضه و تقاضا به هم ریخت چراكه واردات جواب نیاز داخل را نمی‌داد، چنین وضعیتی موجب شد تا همه واردكننده شود.


رییس هیات مدیره نگار گستر درباره واردكنندگان كاغذ گفت: متاسفانه با افزایش تقاضای خرید كاغذ در سال گذشته، واردكنندگان غیرحرفه‌ای به این حوزه آمدند و مشكلاتی را ایجاد كردند چراكه این واردكنندگان برای این كار هدف مشخصی نداشتند و هر روز به واردات كالایی می‌پرداختند كه سود بیشتری داشت، یك روز مقوا وارد می‌كردند و روز دیگر كاغذ، چنین رفتاری بازار كاغذ را آشفته كرد.



وی ادامه داد: سال گذشته به اندازه‌ای از ایران برای كارخانه‌های كره سفارش كاغذ رفت كه خط تولید كاغد كره توان برطرف كردن نیاز ایران را نداشت اما آن‌ها سفارش‌ها را رد نكردند و به پیش‌فروش پرداختند، به همین دلیل است كه می‌‌بینید باتوجه به  فروش نرفتن كاغذ در بازار، هنوز كاغذ وارد كشور می‌شود.



پاكزاده كه سال 2010 مدیر فروش كارخانه كاغذ Chienming paper، یكی از بزرگترین تولیدكنندگان كاغذ جهان بود در پیش‌بینی بازار كاغذ ایران اظهار كرد: پیش‌بینی می‌كنم كه بازار تا فروردین‌ماه تغییری نكند اما با شروع سال جدید تغییراتی را به همراه خواهد داشت، در این بازار قیمت مقوای پشت توسی افزایش شدید، گلاسه كمی افزایش و كاغذ تحریر با كاهش روبه‌رو خواهد شد.



مدیرعامل شركت پاپیروس صنعت كهن درباره قیمت كاغذ گفت: قیمت كاغذ در ایران بسیار مناسب است، طوری كه برای واردكنندگان كاغذ توجیه اقتصادی ندارد.



رییس هیات مدیره نگار گستر در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره شركت پاپیروس صنعت كهن اظهار كرد: شركت پاپیروس صنعت كهن به كار واردات، برش و بسته‌بندی كاغذ می‌پردازد و از طریق واردات، بخش عمده‌ای از كاغذ تحریر كشور را تامین می‌كند.



براساس اعلام بازار کاغذ و مقوای تهران، هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی، ۱۰۰ در ۷۰ ، 78 هزار تومان، هر کیلوگرم کاغذ گلاسه ۲۵۰ گرمی ۱۰۰ در ۷۰ ، سه هزار و 500 تومان و هر کیلوگرم مقوای پشت توسی به بهای دو‌ هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه