PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

احداث کارخانه‎های جدید کاغذ در دست بررسی

معاون فرهنگی وزارت ارشاد از بررسی احداث چند کارخانه جدید کاغذ در کشور خبر داد.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد از بررسی احداث چند کارخانه جدید کاغذ در کشور خبر داد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ؛ سیدعباس صالحی در حاشیه آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران در خصوص مشکل کاغذ در نشر آثار فرهنگی به‎خصوص کتاب اظهار داشت: ارشاد متولی مستقیم کاغذ در کشور نیست و از سال 1385 که یارانه کاغذ قطع شد ارشاد دیگر موضوع واردات کاغذ را در اختیار ندارد.


 
وی ادامه داد: اما با توجه به اینکه بخشی از مصرف‎کنندگان کاغذ به ارشاد مربوط می‎شوند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع کاغذ را به طور جدی در دو حوزه تنظیم بازار کاغذ و تولید کاغذ دنبال کرده و می‎کند.
 


معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص تنظیم بازار کاغذ جلسات متعددی با واردکنندگان کاغذ تشکیل  شده که در حال حاضر شرایط متعادل‎تری در چند ماه گذشته در این حوزه به وجود آمده است و حتی در برخی از قسمت‎ها شاهد کاهش قیمت‎ کاغذ هم بوده‎ایم.
 


صالحی تاکید کرد: در تولید کاغذ هم در برخی از کارخانه‎هایی که تولید کاغذ به شکل کیفی انجام نمی‌گیرد و یا فاصله زیادی با ظرفیت اسمی‎اش دارد تلاش‎های زیادی صورت گرفته تا این مشکل برطرف شود و در خصوص احداث کارخانه‎های جدید نیز بحث‎هایی در حال انجام است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه