PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

جنگل‌های مازندران از غرب استان تا کیاسر در اختیار چوب و کاغذ قرار دارد

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به اقدامات این واحد تولیدی در جنگل‌های شمال اشاره کرد و گفت: جنگل‌های مازندران از غرب استان تا کیاسر در اختیار چوب و کاغذ قرار دارد که برای این راه جنگلی یک‌هزار و 200 کیلومتر جاده ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به اقدامات این واحد تولیدی در جنگل‌های شمال اشاره کرد و گفت: جنگل‌های مازندران از غرب استان تا کیاسر در اختیار چوب و کاغذ قرار دارد که برای این راه جنگلی یک‌هزار و 200 کیلومتر جاده ایجاد شد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، ابوالفضل روغنی گلپایگانی در بازدید استاندار مازندران به مناسبت هوای پاک از این واحد تولیدی، اظهار داشت: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگترین واحد تولید کننده کاغذ مشغول به فعالیت است.
 

وی با اشاره به اینکه کاغذ کالایی استراتژیک است و در همه دنیا نقش برجسته‌ای دارد، افزود: میزان مصرف کاغذ رابطه مستقیمی با درآمد و سرانه هر کشور دارد.
 

روغنی یادآور شد: در نگهداری جنگل پدیده صنعت مطرح است، حفظ و احیا جنگل، کاهش واردات کاغذ و خروج ارز از داخل کشور در این بخش موثر است.
 

وی ادامه داد: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران یکی از بزرگترین طرح جنگلداری شمال کشور مطرح است.
 

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به اقدامات این واحد تولیدی در جنگل‌های شمال اشاره کرد و گفت:  جنگل‌های مازندران از غرب استان تا کیاسر در اختیار چوب و کاغذ قرار دارد که برای این راه جنگلی یک‌هزار و 200 کیلومتر جاده ایجاد شد.
 

وی ظرفیت تولید صنایع چوب و کاغذ مازندران را 175 هزار تن عنوان کرد و افزود: با وجود تحریم‌ها در دو سال گذشته بالاترین ظرفیت تولید را داشتیم.
 

روغنی با بیان اینکه به عنوان مهم‌ترین عضو صنعت در سه بخش کاغذ فلوتینگ، چاپ و تحریر و کاغذ روزنامه‌ای فعالیت تولیدی داریم، تصریح کرد: تامین کننده کاغذ جراید داخل کشور و استان هستیم و نیز آموزش و پرورش یکی از بزرگ‌ترین مصرف کننده کاغذ تولیدی ما است.
 

وی راه‌اندازی خط سوم تولید کاغذ در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران را گامی برای طرح توسعه‌ای و ایجاد خودکفایی در داخل کشور دانست و گفت: هدف ما تولید کاغذ از 175 هزار تن به 400 هزار تن است.
 

روغنی به مباحث زیست محیطی بزرگ‌ترین واحد تولید کاغذ در خاورمیانه اشاره کرد و ادامه داد: هزینه‌های زیادی را برای حفظ محیط زیست صرف کردیم.
 

وی افزود: با بهره‌گیری از سیستم نوین آنلاین پایش پساب‌های صنایع چوب و کاغذ مازندران انجام می‌شود.
 

روغنی گلپایگانی تصفیه پساب‌های این واحد تولیدی را از سه طریق قابل انجام دانست و یادآور شد: هم اکنون صنایع چوب و کاغذ مازندران از طریق فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی تمام پسماندها را تصفیه می‌کند.
 

وی با اشاره به اینکه در سال91 بالغ بر 20 میلیارد تومان و در سال جاری 24 میلیارد تومان برای مجموعه اقدامات آزمایشگاهی و تصفیه خانه‌ها صرف شده است، بیان داشت: استفاده از کاغذ باطله بازیافتی فعالیت جدیدی است که در خط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران این واحد تولیدی را از جمله صنایع پاک و سبز در سطح ملی عنوان کرد و گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران در سال‌های مختلف و سال جاری به عنوان واحد نمونه استاندارد ملی کشور مطرح، صادر کننده نمونه و واحدی برتر در رعایت ایمنی و بهداشت معرفی شده است.
 

وی با بیان اینکه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در بحث جمع‌آوری کاغذهای باطله حمایت‌های مادی و معنوی از سازمان‌های مردم نهاد می‌کند، اظهار داشت: همچنین صنایع چوب حامی مادی و معنوی زارعت چوب در داخل و خارج از استان است.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه