PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

سیر نزولی قیمت کاغذ

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از روند نزولی قیمت کاغذ خبرداد و گفت: دلیل این نزول قیمت‌ها برای این است که ما تحریم هستیم، نفت می‌فروشیم و به دلیل عدم ورود پول، ناچاریم کالا وارد کنیم، تاجران کاغذ ارزان خریده و ارزان هم عرضه می‌کنند.
 

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از روند نزولی قیمت کاغذ خبرداد و گفت: دلیل این نزول قیمت‌ها برای این است که ما تحریم هستیم، نفت می‌فروشیم و به دلیل عدم ورود پول، ناچاریم کالا وارد کنیم، تاجران کاغذ ارزان خریده و ارزان هم عرضه می‌کنند.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران پیرامون وضعیت صعنت و قیمت کاغذ در سال جاری اظهار داشت: امسال در مجموع سال خوبی برای صنعت نیست. دلیل آن هم تورم رکودی است که وجود دارد، از سویی هزینه‌ها به طور جدی بالا رفته و از سوی دیگر قیمت‌ها تحت کنترل است.



مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با تاکید بر اینکه باید برای چند ماه آینده فرصت‌هایی برای تغییر ایجاد شود، توضیح داد: رهبر انقلاب اسلامی تاکید فراوان به موضوع اقتصاد مقاومتی دارند، اما در همین سال متاسفانه شاهد بودیم که وزارت آموزش و پرورش بدون توجه به این تاکیدات از خارج( اندونزی و اتریش) کاغذ خود را خریداری کرد. این در حالی است که کاغذ داخلی بدون مشکل بوده و می‌توانست همانند سه سال گذشته باز هم به رونق کشور و خرید کاغذ داخلی اقدام کند، اما ما حتی یک گرم سفارش هم نداشتیم.



روغنی ضمن بیان اینکه کارخانه‌های داخلی خصوصا مازندران نیز دارای استاندارهای برجسته و معتبر اروپایی هستند، بیان کرد: شاهدیم که در سال جدید 30 تا 35 درصد قیمت‌ها افزایش یافته است و از سوی دیگر طرح کنترل قیمت را شاهدیم، اما این مهم در حالی اجرایی می‌شود که قیمت‌ حامل‌های انرژی افزایش یافته و قیمت‌های تمام شده هم در این راستا با افزایش همراه شده، اینها همه در حالی است که کنترل قیمت‌ را شاهدیم، ولی مسئولان باید بدانند که این یک پارادوکس است.


روغنی همچنین از افتتاح طرح بزرگ OCC در این کارخانه خبر داد و گفت: اکنون اقدامات اولیه انجام شده و می‌توان امیدوار بود که این طرح تا پایان سال 93 نصب شده و تا اوایل سال 94 به بهره‌برداری خواهد رسید.



مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه پروژهدیگری هم در دست داریم، بیان کرد: پروژه بی هوازی نام پروژه‌ای است که به محیط زیست کمک خواهد کرد، در راستای سخنان روز گذشته رئیس جمهور در راستای توجه به محیط زیست این پروژه کمک می‌‌کند تا بتوانیم از پس آب صنعتی شرکت، گاز تولید کنیم، در ادامه پس آب را کنترل کرده و پروژه را به مراحل بالاتر ارتقا دهیم.


روغنی گلپایگانی در ادامه ضمن تاکید بر قیمت‌ نزولی کاغذ به دلایل نامناسب آن اشاره‌ای کرد و گفت: قیمت کاغذ تحریر و روزنامه جز محصولاتی است که در حال کاهش است، دلیل این نزول قیمت‌ها برای این است که ما تحریم هستیم، نفت می‌فروشیم و به دلیل عدم ورود پول، ناچاریم کالا وارد کنیم، تاجران کاغذ ارزان خریده و ارزان هم عرضه می‌کنند، برای این مهم صنعتگران داخلی دچار مشکل می‌شوند.


وی به تهاتر کالا اشاره و با این جملات که عمده‌ترین واردات از کشوهای هند، روسیه و چین وارد می‌شود، تصریح کرد: این کالا به این دلیل که ارزان به تاجر رسیده ارزان هم عرصه می‌شود از این رو قیمت‌ها رو به کاهش است.


به گفته وی، نباید برای روزنامه که عمر حداکثری آن سه ساعت است کاغذ شفاف و گران استفاده کرد، در سایر کشورها هم اغلب روزنامه‌ها از کاغذهای کاهی تهیه می‌شوند بر این مبنا باید در کشور ما هم فرهنگسازی صورت گیرد.


وی در پایان سخنان خود به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و عنوان داشت: در سال اقتصاد مقاومتی باید از کالاهایی استفاده کنیم که در شان مردم ایران باشد و پول را هدر ندهیم.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه