PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

رشد 74 درصدي تولید کاغذ به نقل از دفتر صنایع غیر فلزی

مديركل دفتر صنايع غيرفلزي وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد 74 درصدي مجموع تولید کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه کشور در 3 ماهه اول سال جاری خبر داد.

مديركل دفتر صنايع غيرفلزي وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد 74 درصدي مجموع تولید کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه کشور در 3 ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، مهدي صادقي نياركي با اشاره به مصرف سرانه كاغذ روزنامه و کاغذ چاپ و تحریر در جهان در سال 2012 گفت: اين ميزان به ترتیب بالغ بر 4.3 و 15.3 کیلو گرم بوده اين در حاليست كه اين رقم در همین مدت در ايران به ترتیب  1.4 و 4.6 کيلوگرم بوده است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر دو شرکت در زمینه تولید کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه در کشور فعالیت مي كنند افزود: یکی از اين شركت ها، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران است كه با داشتن 2 خط تولید مشغول به كار است.

به گفته صادقي نياركي، يک خط تولید اين شركت PM1 مربوط به تولید کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه اختصاص دارد و دارای ظرفیت اسمی 94 هزار تن در سال است. همچنين اين خط توليد قادر به تولید 75 هزارتن کاغذ روزنامه در سال است.

مديركل دفتر صنايع غيرفلزي وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: واحد تولیدی دیگر، گروه صنایع کاغذ پارس است که دارای ظرفیت اسمی 85 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر است.

وي تصريح كرد: كيفيت تولید کاغذهای چاپ و تحریر و روزنامه مشمول رعایت استانداردهاي اجباری است و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گواهی های مربوطه را از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت كرده اند.

صادقي نياركي همچنين به موضوع وضعیت واردات کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه به كشور پرداخت و گفت: مجموع واردات کاغذ های چاپ، تحریر و روزنامه در سال 1392 نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش و در 2 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 1 درصد کاهش پیدا كرده است.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه