PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

راه‌اندازی بزرگترین پروژه کاغذهای بازیافتی و طرح بی‌هوازی در کارخانه مازندران

 مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران از راه‌اندازی بزرگترین پروژه استفاده از کاغذهای بازیافتی occ در این کارخانه خبر داد و گفت:‌ تا پایان سال کلیه ماشین‌آلات وارد و نصب می‌شوند و خرداد ماه سال ۹۴ طرح را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

 مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران از راه‌اندازی بزرگترین پروژه استفاده از کاغذهای بازیافتی occ در این کارخانه خبر داد و گفت:‌ تا پایان سال کلیه ماشین‌آلات وارد و نصب می‌شوند و خرداد ماه سال ۹۴ طرح را به بهره‌برداری می‌رسانیم.


 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران از افتتاح پروژه استفاده از طرح بی‌هوازی برای خروج پساب‌های صنعتی طی روزهای آتی خبر داد و گفت:‌ با استفاده از این تکنولوژی از لجن‌های صنعتی برای تولید گاز متان استفاده می‌‌شود تا در نهایت به تصفیه پساب‌های صنعتی پرداخته  شود.

وی ادامه داد:‌ با راه‌اندازی خط تولید «occ» ظرفیت شرکت به دو برابر افزایش می‌یابد. با افزایش خط تولید 40 درصد از سهم بازار کاغذ کشور در اختیار صنایع چوب و کاغذ مازندران قرار می‌گیرد.

روغنی گفت:‌ طرح استفاده از کاغذهای بازیافتی یا OCC تلاش دارد با توجه به اینکه منابع چوبی از میان می‌روند، صنعت کاغذ را به استفاده از کاغذهای بازیافتی متمرکز کند. در حال حاضر 400 میلیون تن کاغذ در کشور مصرف می‌شود که پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این رقم در سال 2020 به 500 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند. اکنون 50 درصد مواد اولیه تولید کاغذ از همین کاغذهای بازیافتی است اما با توجه به اینکه منابع چوبی در کشور ما رو به کاهش هستند صنعت بازیافت کاغذ را باید فعال کنیم. ارزش بازیافت به عنوان یک ارزش افزوده ضروری و قابل اهمیت است. بنابراین باید بازیافت را به یک کالای با ارزش تبدیل کنیم.

وی به صنعت تولید کاغذ در آمریکا اشاره کرد و افزود: در آمریکا 520 شرکت بزرگ تولید کاغذ وجود دارد که بیش از 50 درصد مصرف کاغذ از همین بازیافتی‌هاست. ما نیز در کشور باید فرهنگ‌سازی کنیم و با انعکاس از طریق رسانه ملی ثروت بزرگ و جدیدی رابه وجود آوریم که مردم به آن بی‌توجه هستند.

روغنی تصریح کرد:‌ نخستین بخش ماشین آلات ما به زودی وارد کشور می‌‌شود و در نهایت تا پایان سال جاری کلیه ماشین‌آلات وارد و خرداد ماه سال آینده پروژه occ را راه‌اندازی خواهیم کرد. این پروژه بزرگترین پروژه او سی سی ایران است. در حوزه کاغذ دنیابه سمت بازیافت حرکت کرده است اما ایران در این حوزه به شدت عقب مانده است. بنابراین باید هر چه سریعتر به سمت استفاده از بازیافت در تولید کاغذ حرکت کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه