PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

شش ماه نخست امسال بیش از نیم میلیون تن کاغذ وارد شده

دبیر انجمن صنایع چوب ایران گفت: در شش ماهه نخست امسال 530 هزار تن کاغذ و خمیر کاغذ به ارزش بیش از 638 میلیون دلار به کشور وارد شده است.

دبیر انجمن صنایع چوب ایران گفت: در شش ماهه نخست امسال 530 هزار تن کاغذ و خمیر کاغذ به ارزش بیش از 638 میلیون دلار به کشور وارد شده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، عبدالعظیم آقاجانی اظهار کرد: ایران از نظر تولید کاغذ با مشکل روبرو است و در این زمینه کمبود زیادی احساس می‌شود.

وی میزان تولید کاغذ در شش ماه اخیر را 111 هزار و 761 تن عنوان کرد و گفت: بخشی از کاغذ در کشور تولید می‌شود و مابقی از کشور‌های دیگر تامین می‌شود که باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این راستا صورت بگیرد.

ایران زغال چوب تولید نمی‌کند


دبیر انجمن صنایع چوب ایران در زمینه‌ تولید زغال چوب گفت: ایران در این زمینه فعالیتی ندارد و تمام زغال‌های چوب به صورت وارداتی وارد ایران می‌شود؛ به‌طوری که در شش ماه اول امسال 2867 تن زغال چوب به کشور وارد شد.

وی با بیان این‌که طبق آنچه اعلام می‌شود،‌در گذشته سرانه مصرف چوب حدود 0.14 مترمکعب بوده است، تصریح کرد: این میزان صحیح نیست چرا که میزان مصرف چوب بیشتر از این‌هاست.

آقاجانی ادامه داد: یکی از معضل های صنعت چوب این است که مقادیر زیادی چوب در جنگل توسط جنگل‌نشینان و دام‌ها از بین می‌رود.

وی راه حل افزایش تولید، کاهش ضایعات و هدر رفت چوب را خروج دام و جنگل‌نشینان از جنگل‌ها عنوان و اظهار کرد: اگر این اتفاق بیفتد میزان تولید و بهره‌وری در چوب نیز افزایش می‌یابد.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه