PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بزرگترین پروژه بازیافت کاغذ ایران در خرداد ماه افتتاح می شود

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران از افتتاح بزرگترین پروژه بازیافت کاغذ در ایران با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن تا خرداد ماه سال جاری خبر داد.

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران از افتتاح بزرگترین پروژه بازیافت کاغذ در ایران با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن تا خرداد ماه سال جاری خبر داد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل روغنی گلپایگانی، مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران از افتتاح بزرگترین طرح بازیافت کاغذ کشور در خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت‌: طرح OCC یا بازیافت کاغذ‌، بزرگترین طرح بازیافت ایران در کارخانه چوب و کاغذ مازندران بیش از یکسال است که دنبال می‌شود و اکنون با تجهیز کارخانه به ماشین‌آلات جدید افتتاح می‌شود.


وی ادامه داد:‌ طرح بازیافت کارخانه مازندران با ظرفیت 120 هزار تن افتتاح خواهد شد و کمک بسیار بزرگی به محیط زیست و منابع بازیافتی در کشور است.ما تلاش داریم کاغذ‌های بازیافتی را به مانند کشورهای پیشرفته مجداً به چرخه تولید بازگردانیم. طرح استفاده از کاغذهای بازیافتی یا OCC تلاش دارد با توجه به اینکه منابع چوبی از میان می‌روند، صنعت کاغذ را به استفاده از کاغذهای بازیافتی متمرکز کند. در حال حاضر 400 میلیون تن کاغذ در کشور مصرف می‌شود که پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این رقم در سال 2020 به 500 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.


روغنی تصریح کرد:‌ اکنون 50 درصد مواد اولیه تولید کاغذ در دنیا از همین کاغذهای بازیافتی است، اما با توجه به اینکه منابع چوبی در کشور ما رو به کاهش هستند، صنعت بازیافت کاغذ را باید فعال کنیم. ارزش بازیافت به عنوان یک ارزش افزوده ضروری و قابل اهمیت است. بنابراین باید بازیافت را به یک کالای با ارزش تبدیل کنیم.در کشور باید فرهنگ‌سازی کنیم و با انعکاس از طریق رسانه ملی ثروت بزرگ و جدیدی رابه وجود آوریم که مردم به آن بی‌توجه هستند.


وی در پایان از برگزاری نشست خبری با موضوع تحلیل و تشریح این طرح با حضور اهالی رسانه‌ها و کارشناسان حوزه کاغذ پیش از افتتاح رسمی طرح خبر داد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه