PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تأثیر توافق هسته‌‌ای در بازار کاغذ

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران از تاثیر توافق هسته‌ای در کاهش نسبی قیمت انواع این محصول خبر داد و گفت: در حال حاضر ثبات در بازار کاغذ و مقوا حاکم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران از تاثیر توافق هسته‌ای در کاهش نسبی قیمت انواع این محصول خبر داد و گفت: در حال حاضر ثبات در بازار کاغذ و مقوا حاکم است.


به گزارش  آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ، سیدحسین میرباقری رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران درباره وضعیت فعلی بازار کاغذ و تاثیر توافق ایران و کشورهای ۵+۱ بر واردات انواع این محصول به کشور، گفت: بازار کاغذ الان از ثبات خوبی برخوردار است و قیمت‌ها هم مناسب است، ضمن اینکه ما در هفته گذشته با کاهش ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی انواع کاغذ و مقوا به ویژه کاغذهای تحریر، رو به رو بودیم.



به گفته وی، در حال حاضر میانگین قیمت هر بند کاغذ تحریر در بازار تهران ۷۴ تا ۷۵ هزار تومان و میانگین بهای هر کیلو کاغذ گلاسه نیز ۳۳۰۰ تا ۳۴۵۰ تومان است و مسئله توافق هسته‌ای هم در این کاهش حدوداً دو درصدی قیمت انواع کاغذ و مقوا، بی‌تاثیر نبوده است.



میرباقری با اظهار امیدواری نسبت به کاهش بیشتر قیمت کاغذ در بازار طی روزهای آتی، افزود: وقتی واردات کالایی راحت‌تر شود، طبعاً قیمت آن هم کاهش خواهد یافت. به نظر می‌رسد این اتفاق در مورد کاغذ و مقوا هم در شُرف وقوع است.


رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران در عین حال احتمال کاهش سود واردکنندگان کاغذ را در صورت تداوم روند آرام و تدریجی کاهش قیمت این محصول رد نکرد و گفت: واردکنندگان با دلار سر و کار دارند و طبیعی است چنانچه دلار با کاهش بها رو به رو شود، این احتمال وجود دارد که سود خالص آنها هم از فروش محصولی که وارد کرده‌اند، کاهش یابد. با این وجود به نظر نمی‌رسد که تغییر ناگهانی و شدیدی در قیمت‌ها به وجود بیاید و البته این شرایط یعنی حاکمیت نوعی ثبات بهتر از نوسانات هیجانی و لحظه‌ای است.



وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید با برداشته شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا، ما شاهد یک شیفت در خرید و واردات کاغذ از کشورهای شرق و جنوب‌شرق آسیا به سمت کشورهای غرببی خواهیم بود؟، گفت: در این خصوص، قیمت و کیفیت محصول حرف اول را می‌زند. چنانچه کاغذهای با کیفیت بهتر و قیمت مناسبتری جدا از آنچه تاکنون عرضه می‌شود، به مشتری ارائه شود، ممکن است این تغییر صورت گیرد

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه