PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کشور نیاز به افزایش 5 برابری واردات کاغذ دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از کنفرانس خبری در خصوص واردات کاغذ گفت: میزان کاغذی که در داخل کشور تولید می‌شود نسبت به نیاز کشور یک‌پنجم است؛ بنابراین کشور نیاز به واردات پنج برابری تولید داخل برای تامین کاغذ مطبوعات دارد.

به گزارش آزانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، دکترجنتی گفت: تا امروز دو بار تلاش شده است که تعرفه کاغذ را بالا ببرند که به شدت مخالفت کردیم و دولت هم پذیرفت.

وی ادامه داد: امسال قرار بود چهار درصد عوارض گمرکی از کالاهای فرهنگی وارداتی گرفته شود که کاغذ نیز در میان این کالاها گنجانده شده بود و ما خودمان کاغذ را حذف کردیم؛ لذا همان چهار درصد تعرفه واردات بدون افزایش گرفته می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص معرفی ایران به دنیا از طریق نشریات، گفت: خوشبختانه تعداد نشریاتی که مستقیماً با زبان انگلیسی و عربی منتشر می‌شوند و پایگاه‌های موثر و خبری رو به افزایش است.

جنتی در خصوص راهکار عدم اتکای خبری رسانه‌های داخلی به رسانه‌های خارجی، گفت: باید برای حل این مشکل، خبرگزاری‌های داخلی در پایتخت‌های بزرگ دنیا نمایندگی داشته باشند تا خبرگزاری واقعی بوده و خودشان خبر تولید کنند و به رسانه‌های خارجی متکی نباشند.

وی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری در خصوص دیپلماسی فرهنگی دولت تدبیر، گفت: بخشی از دیپلماسی فرهنگی ما این است که فضا را برای کسانی که به داخل کشور می‌آیند، باز کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امکان ندارد هیات‌هایی در قالب‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و فرهنگی به ایران سفر کنند اما پس از سفرشان به ما نگویند که ایران و آنچه در ایران دیده‌ایم با آنچه از این کشور شنیده‌ایم، متفاوت است.

جنتی تصریح کرد: آنقدر در طول این سال‌ها علیه ایران تبلیغ کرده بودند که میهمانان ما فکر می‌کردند حتی در پایتخت ایران برق نداریم، اما با سفر به ایران در جریان پیشرفت‌های کشور قرار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه