PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نیاز کشور به راه‌اندازی هرچه سریع‌تر کارخانه کاغذسازی نیشکر

رییس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: باید کارخانه کاغذسازی نیشکر هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود، چراکه تولید کاغذ از باگاس نیشکر ظرفیت قابل توجهی در زمینه بهینه کردن شرایط زیست محیطی و حفظ منابع جنگلی کشور خواهد داشت.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، معصومه ابتکار در حاشیه آیین افتتاح این تصفیه خانه‌ها اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر طرحی با عظمت است که علاوه بر تولیدات مختلف اشتغال زیادی نیز ایجاد کرده است. وی افزود: گرچه در ابتدای شکل گیری طرح نیشکر مسائل زیست محیطی چنان جدی نبودند اما اکنون این شرکت همزمان با پیشرفت عملیات تولیدی، گام های بسیار خوبی در زمینه محیط زیست برداشته است و باید این روند همچنان ادامه یابد.

رییس سازمان محیط زیست در خصوص صنعت نیشکر افزود: خوشبختانه اقداماتی که در زمینه مصرف بهینه آب و افزایش راندمان آبیاری انجام شد مثبت است و امید داریم این روند با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

معاون رییس جمهور همچنین در زمینه صنایع جانبی نیشکر نیز خاطرنشان کرد: گسترش صنایع جانبی نیشکر از جمله MDF، الکل و خمیرمایه با حفظ شرایط زیست محیطی مورد حمایت ما قرار دارد.

ابتکار تأکید کرد: باید کارخانه کاغذسازی نیشکر هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود، چراکه نیاز به این محصول در کشور زیاد است و همچنان تولید کاغذ از باگاس نیشکر ظرفیت قابل توجهی در زمینه بهینه کردن شرایط زیست محیطی و حفظ منابع جنگلی کشور خواهد داشت.

متاسفانه مدت زمان طولانی است که باگاس حاصل از نیشکر در اثر بی توجه ای مسئولان و شرایط آن طعمه حریق می شود، محصولی که می توانند سرمایه ای ملی شود خود اثرات زیست محیطی نامساعدی به بار دارد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه