PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ضربه جبران ناپذیر واردات به واحدهای تولیدکننده کاغذ در کشور؟

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران معتقد است واردات بی‌رویه و بدون برنامه‌ریزی، ضربه جبران ناپذیری به واحدهای تولیدکننده کاغذ در کشور وارد کرده است؛ این گفته در حالی است که هیچ مقایسه ای بین کیفیت و مقدار کاغذ تولیدی داخلی با وارداتی صورت نگرفته است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، فرماندار شهرستان ساری از شرکت چوب و کاغذ مازندران در این شهرستان بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران در این بازدید اظهار کرد: کارشناسان واحد محیط زیست طی بازدیدهای روزانه از سایت کارخانه اقدام به پایش و کنترل جنبه‌های زیست محیطی در زمینه‌های نشر آلاینده‌ها در هوا، آب و خاک و نیز اتلاف منابع کرده و در مواقع لزوم مبادرت به صدور فرم اقدام اصلاحی و پیشگیرانه می‌کند.

ابوالفضل روغنی با اشاره به اینکه این واحد در شرایط اضطراری می‌تواند دستور توقف تولید را صادر کند، گفت: بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج آزمایشات روزانه پساب خروجی از واحدهای تولیدی و پساب تصفیه شده خروجی از کارخانه، بررسی نتایج آب چاه‌ها، پساب شهرک‌های مسکونی و آب رودخانه پذیرنده پساب، اندازه‌گیری گازهای خروجی دودکش‌ها، بازدید از انبارهای مواد شیمیایی، روغن و روانکارها، بررسی مصرف آب و تولید پساب، میزان ضایعات تولیدی، تدوین دستوالعمل‌های زیست محیطی و نظارت بر رعایت آن توسط پرسنل و پیمانکاران، ارائه آموزش‌های زیست محیطی و... از جمله اقدامات این واحد در جهت حفظ محیط زیست است.

وی با بیان اینکه واردات بی‌رویه منجر به وارد شدن ضربه‌های جبران‌ناپذیر به اکثر صنایع به ویژه کاغذ شده است، گفت: به گونه‌ای که برخی از تولیدات داخل در انبارها باقی مانده و تولیدکنندگان شاهد واردات غیرحرفه‌ای و غیراصولی همان محصول هستند که همین امر ضربه‌ای سهمگین به تولید کشور به ویژه در حوزه اشتغال و بیکاری جوانان وارد آورده که لازم است مسئولان ذی‌ربط برای این مهم تدابیر اساسی بیندیشند.

احمد حسین‌زادگان فرماندار ساری نیز در این بازدید اظهار کرد: فعالیت این شرکت در حوزه‌های مختلف، قابل ارزیابی است.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت چوب و کاغذ مازندران افزود: فعالیت‌های این مجموعه در زمینه توجه به اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار ساری با بیان اینکه در شرایط پس از به فرجام رسیدن برجام، باید به سمت بهبود فضای کسب و کار، حرکت کنیم، گفت: مشکل عمده امروز جوانان، بیکاری است و واحدهای فعال می‌توانند با طرح‌های توسعه‌ای، اشتغال ایجاد کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در فضای ایجاد شده و رفع تحریم‌ها، دولت به دنبال این است با تعامل مثبت و سازنده با دنیا، روابط تجاری و اقتصادی را بهبود بخشد، تصریح کرد: همانگونه که رئیس‌جمهوری اعلام کردند در اهداف ملی و توسعه‌ای کشور، اختلافی وجود ندارد و باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات را حل کنیم.

حسین‌زادگان با تاکید بر لزوم امیدآفرینی در میان مردم، گفت: مردم ما سال‌ها در مقابل تحریم ایستادگی کردند و باید قدردان مردم باشیم.

نکته حایز اهمیت اینکه اندک تولیدکنندگان داخلی بدون در نظر گرفتن ابعاد ماجرا اقدام به افزایش تعرفه واردات کاغذ نموده اند، اتفاقی که تبعات بسیار گسترده ای در صنایع وابسته ایجاد می کند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه