PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

واحد کاغذ سازی در ارومیه پلمپ شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه از تعطیلی و توقف فعالیت یک واحد کاغذ سازی در ناحیه صنعتی کریم آباد ارومیه خبر داد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مختار خانی با اشاره به اینکه یک واحد بازیافت کاغذ و کارتن سازی طی چند مرحله تحت پایش کارشناسان این اداره قرار گرفت، گفت: پس از اطمینان از وجود آلودگی در فعالیت این واحد، اخطاریه زیست محیطی برای این واحد آلاینده صادر و ابلاغ گردید.

وی افزود: واحد فوق با وجود صدور اخطاریه و مذاکره حضوری با مدیر عامل شرکت مبنی بر عدم تخلیه پسماندهای تولیدی در اراضی ملی و جلوگیری از خروج پساب ناشی از فعالیت واحد، کماکان پسماندهای خود را در اراضی ملی تخلیه و با سوزاندن آنها باعث آلودگی شدید زیست محیطی منطقه می شد.

خانی اضافه کرد:همچنین شیرابه ناشی از انباشت زباله به بیرون از محوطه واحد هدایت و ضمن ایجاد آلودگی باعث ایجاد بوی متعفن شدید در منطقه نیز شده است.

وی گفت: با توجه به اتمام مهلت اخطاریه صادره و بعلت عدم انجام اقدام مثبت و عملی در جلوگیری از آلودگی مطابق ماده ۱۶ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی از هوا و پس از اخذ دستور مقام قضایی واحد فوق تعطیل و از ادامه فعالیت آن تا زمان اصلاح فرایند جلوگیری بعمل آمد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه