PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ناشران اعتراض دارند/رانت‌ کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؟!

عضو مجلس در کارگروه حل بحران کاغذ می‌گوید کمیسیون فرهنگی مجلس تصمیم گرفته نامه‌ای اعتراضی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص روند فعالیت این کارگروه داشته باشد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران به نقل از خانه ملت، سیداحسان قاضی زاده هاشمی گفت: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع عدم دعوت کارگروه حل بحران کاغذ از دو نماینده‌ای که به نیابت از مجلس در این کارگروه حضور دارند، مطرح و مقرر شد کمیسیون نامه‌ای مکتوب به وزارتخانه ارسال کند مبنی بر اینکه اگر این رویه تداوم داشته باشد، پیگیری می‌شود تا کارگروه به وزارت صنعت، معدن و تجارت بازگردد.

نماینده مردم فریمان، سرخس، بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود: ما معتقدیم کارگروه کاغذ باید ذیل وزارت صمت فعالیت کند؛ زیرا اصل تنظیم بازار جزو شرح وظایف وزارت صنعت است همچنانکه ستاد تنظیم بازار ذیل این وزارتخانه قرار دارد.

ناشران اعتراض دارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه فلسفه وجودی کارگروه کاغذ، تشکیل کمیته‌ای برای تنظیم بازار کاغذ است، ادامه داد: قرار گرفتن این کارگروه در زیرمجموعه وزارت فرهنگ، یک امر توافقی بود در حالیکه بر اساس قانون وزارت صمت باید مسئول باشد.

وی تاکید کرد: اگر کارگروه زیر نظر وزارت فرهنگ باشد، به اندازه کافی قدرت اجرایی و توان عمل ندارد؛ ضمن آنکه بسیاری از ناشران به اتفاقاتی که در آنجا رخ داده، اعتراض دارند.

رانت‌ کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قاضی زاده هاشمی توضیح داد: به گفته ناشران، بعضا توزیع رانت‌هایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته که ایجاد تبعیض کرده است.

عضو مجلس در کارگروه حل بحران کاغذ گفت: تصمیم کمیسیون فرهنگی مجلس برای نگارش نامه به وزارت فرهنگ آن است که مراتب اعتراض خود را نسبت به عدم دعوت اعضا عنوان و اعلام کند اگر این فرایند ادامه داشته باشد باید کارگروه به وزارت صمت برگردد.

پیشتر نیز این نمایده آشنا به صنعت چاپ کشور در مصاحبه اختصای با آژانس خبر چاپ و بسته بندی ایران تاکید کرده بود کهکارگروه کاغذ وزارت ارشاد وجاهت قانونی و حقوقی ندارد

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ وجاهت قانونی و حقوقی ندارد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، روز گذشته نشست روسای اتحادیه های صنعت چاپ تهران با نماینده مجلس شورای اسلامی در محل اتحادیه چاپخانه داران تهران برگزاری شد و متاسفانه متاسفانه از هیچ خبرنگاری کما فی السابق برای حضور در این نشست و در این اتحادیه دعوت نشد!؟

طی مصاحبه اختصاصی آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران با قاضی زاده هاشمی وی با اشاره به مصوبات هیات وزیران گفت: کارگروه کاغذ برای ستاد تنظیم بازار فعالیت می کند و طبق مصوبه هیات وزیران ستاد تنظیم بازار زیر نظر وزارت صنعت معدن و تجارت فعال است و اصولا این شرح وظایف از یک دستگاه به دستگاه دیگر خلاف قانون است.

نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مداخله یا تنظیم بازار وظیه وزارت ارشاد نیست و فقط این وزارتخانه مسئولیت نظارت محتوایی دارد، هرچند که پیشتر این وزارتخانه برای مطبوعات و ناشران کاغذ وارد می کرد اما مداخله در بازار در شرح وظایف این وزارتخانه نوشته نشده است و فاقد وجاهت قانونی و حقوقی است.

قاضی زاده هاشمی افزود: این موضوع از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت درحال پیگیری است و مسئولیت تنظیم بازار به عهده این وزارتخانه است، طی نشستی که با اتحادیه های صنفی صورت گرفته این مسئولیت به آنها واگذار خواهد شد.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از برگزرای جلسه اتحادیه ها صنعت چاپ با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت طی هفته آتی خبر داد گفت: در همین راستا نیز رایزنی ها آغاز شده و طی هفته آتی نشست مشترکی با روسای اتحادیه و وزیر برگزاری خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه