PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

هیئت دولت راه حل مشکل کاغذ را این هفته اعلام خواهد کرد

محسن جوادی رئیس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: ما ظرف یکی دو هفته آینده کلیه اطلاعات مالی نمایشگاه را ارائه می‌کنیم.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، رئیس نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی براینکه در روزهای گذشته و پس از بازدید مقام معظم رهبری درمورد موضوع کاغذ مذاکراتی با مسئولان بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران از جمله وزیر صمت، نهاوندیان و جهانگیری انجام شده است، درباره این بازدیدها بگویید گفت: کاغذ موضوعی جدی در صنعت نشر ایران است و مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به این بخش داشته و تأکید داشتند راه حلی اساسی برای این قضیه پیدا شود. پس از صحبت‌های ایشان گفتگوهایی بین وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و وزیر سمت و آقایان نهاوندیان و جانگیری انجام شد راه حل‌های مختلفی طرح شد تا به تصمیمی جدی دست بابیم اول اینکه مشکل فعلی را در اولویت قرار دهیم و دیگر اینکه راه حلی دراز مدت برای مشکل کاغذ بیابیم. در بحث اولیه و فوری قرار شد همین هفته جمع بندی نهایی را داشته باشیم و اعلام کنیم چند پیشنهاد مطرح شده که در حال بررسی است با توجه به ملاحظات اقتصادی اولویت واردات و غیره بحث تأمین کاغذ در شرایط فعلی بررسی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این دوره مشکلات مالی بسیاری وجود داشته است گفت: کار به جایی رسیده بود که حتی در برگزاری نمایشگاه کتاب شک داشتیم حتی به آقای صالحی گفتم امسال نمایشگاه را تعطیل کنیم یکی دو ساعت مانده به عید بود که بودجه معاونت فرهنگی تخصیص پیدا کرد.

به جوادی همچنین با اشاره به یارانه‌های این دوره نمایشگاه گفت: امسال 9 میلیارد برای دانشجویان و طلاب سه میلیارد برای تازه‌های نشر در بخش بین الملل، 5 میلیارد برای موسسات و دو میلیارد و 800 میلیون تومان نیز برای اهل قلم و نزدیک به یک میلیارد نیز برای اساتید یارانه درنظر گرفتیم که در مجموع بالغ بر 20 میلیارد تومان یارانه نمایشگاه سی و دوم بوده است

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه