PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

افتتاح موزه صنعت چاپ به هفته کتاب موکول شد

موزه صنعت چاپ کتابخانه مجلس شورای اسلامی همزمان با هفته کتاب به طور رسمی افتتاح می‌شود.

موزه صنعت چاپ کتابخانه مجلس شورای اسلامی همزمان با هفته کتاب به طور رسمی افتتاح می‌شود.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، موزه صنعت چاپ کتابخانه مجلس شورای اسلامی همزمان با هفته کتاب به طور رسمی افتتاح می‌شود. هفته کتاب امسال از 25 آبان تا 2 آذرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.



محمد حیدری مدیر روابط عمومی کتابخانه مجلس شورای اسلامی درباره موزه چاپ گفت: بخشی از  وسایل موزه چاپ در ساختمان کتابخانه مجلس و بخشی در  انبار شهریار نگه‌داری می‌شد و به منظور حفظ و نگه‌داری بهتر از آنها تا زمان ساخته شدن ساختمان جدید کتابخانه مجلس طبق تفاهم‌نامه‌ای به کتابخانه ملی منتقل شد. مدیریت و مالکیت  موزه صنعت چاپ  با کتابخانه مجلس است و حتی کارمندانی که در این موزه فعالیت می‌کنند، همان کارمندان کتابخانه مجلس هستند و فقط ساختمان آنها تغییر کرده است.



وی افزود: برچسب  مالکیت اموالی که بر روی وسایل موزه چاپ خورده است، همه برای کتابخانه مجلس است و مالکیت محفوظ مانده است و فقط برای حفظ و نگهداری  بهتر ساختمان نگه‌داری جابه جا شده است. تمام وسایلی هم که به کتابخانه ملی در خیابان سی تیر منتقل شده‌اند، به صورت کامل فهرست‌نویسی شده‌اند.



موزه چاپ کتابخانه مجلس که از آن با عنوان موزه صنعت چاپ ایران یاد می‌شود، شهریور 1390 و پس از سال‌ها انتظار و تلاش رسول جعفریان رئیس سابق کتابخانه مجلس شورای اسلامی در این مرکز راه‌اندازی شد.



در زمان تاسیس موزه صنعت چاپ ایران 5 دستگاه قدیمی چاپ که در فاصله سال‌های 1800 میلادی به بعد وارد ایران شده‌ بودند به همراه تعداد زیادی ابزارآلات، وسایل و دستگاه‌های قدیمی برای کارهای مختلف چاپخانه‌ای اعم از چاپ، صحافی، حروف‌چینی به این موزه نگهداری منتقل شدند و به مرور و با توسعه موزه چاپ، دستگاه‌های قدیمی دیگری هم در زمینه صنعت چاپ از طرف مردم در اختیار موزه قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به 4 دستگاه قدیمی اشاره کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه