PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اجرای گشایش ال.سی 30 درصدی حتمی است

بانک مرکزی موظف به پیگیری مصوبه‌ گشایش ال.سی 30 درصدی شده است و بانک‌هایی که حضور مصوبه را اجرایی نکرده‌اند مکلف به ابلاغ این مصوبه به شعب خود شده‌اند.

بانک مرکزی موظف به پیگیری مصوبه‌ گشایش ال.سی 30 درصدی شده است و بانک‌هایی که حضور مصوبه را اجرایی نکرده‌اند مکلف به ابلاغ این مصوبه به شعب خود شده‌اند.



به گزارش آژانس خبری چاپ وبسته بندی ا یران ، محمد نهاوندیان مسوول دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به سوال مبنی بر این‌که با توجه به تحریم‌ها گشایش ال.سی 30 درصدی توسط بانک‌ها امکان‌پذیر است یا خیر؟ گفت: به‌طور قطع امکان گشایش ال.سی 30 درصدی وجود دارد در حال حاضر چند بانک کار را شروع کرده و در بررسی‌هایی که دیروز صورت گرفته بانک مرکزی موظف شده است که به‌طور جدی بانک‌هایی را که هنوز این مصوبه را اجرایی نکرده و یا آن را به شعب خود ابلاغ نکرده است دنبال کند. به هرحال سیاست بانکی که اتخاذ می‌شود باید توسط همه بانک‌ها اجرایی شود.



وی در حاشیه مراسم روز ملی صادرات با بیان این‌که باید امکاناتی را در کشور فراهم کنیم تا بخش خصوصی بتواند ایجاد اشتغال کند، گفت: این اشتغالزایی توسط بخش خصوصی باید به خصوص در بخش‌های پیشرو و اقتصاد دانش‌بنیان فراهم شود.



او ادامه داد: در حال حاضر منابع صندوق توسعه ملی که سالانه بخشی از منابع حاصل از درآمد‌های نفتی را به خود اختصاص می‌دهد بیش از 40 میلیارد دلار است. در حال حاضر ما در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نظیر منابع بانک مرکزی به دلیل تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌ داریم.



نهاوندیان با تاکید بر این‌که ‌خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده است، مرتبا امکان استفاده از این منابع در حال افزایش است، تصریح کرد: از سوی دیگر سیاست‌های دولت یازدهم این است که از منابع صندوق جز برای اهدافی که در قانون معین شده است (یعنی تخصیص منابع به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری) استفاده نشود.



به گفته مسوول دفتر رییس جمهور تخصیص منابع از محل صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی ارزی بوده و بازگشت آن نیز ارزی است به این معنا که امکانی خاص در مسیر تولید صادرات‌گرا قرار می‌گیرد. بر این اساس تنها در صورتی که کالا امکان صادرات داشته باشد می‌تواند ارز لازم را برای بازپرداخت تسهیلات فراهم آورد.


نهاوندیان با تاکید بر این‌که مصوبه‌ بازگشت 10 درصد به صورت ریالی لغو نمی‌شود، خاطر نشان کرد: این مصوبات زمانبر است و مطالبی که گفتم جهت‌گیری کلی در دولت است.



رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: رویکرد جدید در مدیریت صندوق توسعه ملی تاکید بر اولویت‌دادن به صنایع دانش‌بنیان است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه