PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت چاپ در شهرستانها هیچ حمایتی ندارد / تعطیلی چاپخانه بهتر از فعالیتش است

حمیدرضا رادی چاپخانه داری در استان کرمان با اشاره به نبود حمایت لازم از چاپخانه‌داران شهرستانی گفت: اگر تسهیلاتی برای صنعت چاپ وجود دارد، باید برای همه  استان ها و چاپخانه ها  باشد و متمرکز کردن آن در چند شهر درست نیست و این مستلزم یک برنامه ریزی هدفمند و کشوری است.

حمیدرضا رادی چاپخانه داری در استان کرمان با اشاره به نبود حمایت لازم از چاپخانه‌داران شهرستانی گفت: اگر تسهیلاتی برای صنعت چاپ وجود دارد، باید برای همه  استان ها و چاپخانه ها  باشد و متمرکز کردن آن در چند شهر درست نیست و این مستلزم یک برنامه ریزی هدفمند و کشوری است.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، رادی اظهار کرد: هر صنعتی برای رشد و شکوفایی نیاز به حمایت دارد اما متاسفانه از صنعت چاپ در شهرستان‌ها هیچ حمایتی نمی‌شود، 24 سال است که مجوز چاپخانه‌ را دریافت کرده‌ام اما در طول این سال‌ها کوچکترین حمایتی از من نشده است، صنعت چاپ در شهرستان‌ها نیاز به توسعه و بازسازی دارد. یک زمین فوتبال هم پس از مدتی فرسوده می‌شود و به بازسازی احتیاج دارد.

 

این چاپخانه‌دار کرمانی ادامه داد: صنعتگران عرصه چاپ کشور  امروز با مشکلات فروانی روبه‌رو هستند که ورود اجناس تقلبی یکی از آنها است، ورود جنس‌های تقلبی باعث کاهش کیفیت کالاهای تولیدی می‌شود که این حرکت، بزرگترین آسیب را به بدنه صنعت چاپ خواهد زد، با توجه به مشکلات موجود، از هر سمتی که به این صنعت نگاه می‌کنم به این نتیجه می‌رسیم که تعطیلی چاپخانه بهتر از کار کردن است.

 

وی با اشاره به هدفمند نبودن تسهیلات صنعت چاپ افزود: متاسفانه تسهیلات به افرادی داده می‌شود که آن‌را وارد صنعت چاپ نمی‌کنند، تسهیلات صنعت چاپ نیازمند هدفمندی است چرا که در غیر این صورت ارایه چنین تسهیلاتی هیچ کمکی به صنعت چاپ نخواهد کرد.

 

به گفته رادی، در تهران و قم همه چیز در دسترس یک چاپخانه دار است و تمامی خدمات با یک تلفن انجام می‌شود ،  اما در شهرستان‌ها برای تعمیر یک ماشین چاپ چند روز کار تعطیل است تا یک تعمیرکار از تهران بیاید.

 

مدیر چاپخانه سروش کرمان افزود : به دلیل نبود آموزش‌های آکادمیک  و تخصصی در شهرستان‌ها، نیروی متخصص و متعهد بسیار کم شده است، بسیاری از چاپخانه‌ها به دلیل گرانی کیفیت را کاهش می‌دهند که این کار صحیح نیست.

 

رادی در ارتباط با تعرفه قیمت ها در شهرستان گفت : کسی که زیر قیمت کار می‌کند همیشه نمی‌تواند این کار را انجام دهد چراکه هر چقدر به‌روز باشد و ضایعات کمی داشته باشد، باتوجه به هزینه‌های بالای نگهداری از ماشین آلات جدید، عرضه کالا با قیمت پایین در دراز مدت ضربات جبران ناپذیر به سیستم چاپخانه می زند.

 

این چاپخانه‌دار کرمانی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به استفاده برخی چاپخانه‌ها از اتباع خارجی گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که در قم از اتباع خارجی استفاده می‌شود که نه بیمه دارند و نه با مشکلات دیگری دست و پنجه نرم می‌کنند، این کار هزینه‌های آن چاپخانه‌ را کاهش می‌دهد و اجازه رقابت را از سایر چاپخانه‌ها می‌گیرد، دولت و متولیان صنعت چاپ باید نظارتی صحیح در این حوزه داشته باشد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه