PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپ کتاب «کلیات جامع صنعت چاپ» نیازمند حمایت وزارت ارشاد است

یکی از اساتید پیشکسوت صنعت چاپ گفت: برای چاپ و انتشار جامع‌ترین کتاب صنعت چاپ در ایران با عنوان «کلیات جامع صنعت چاپ» نیازمند حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم.این کتاب و موضوعات مهمی از این دست همیشه مغفول مانده اند و بجای آن مسابقات آثار چاپی با حمایت کامل مدیران ارشاد برپا می شود و با حمایت کورکورانه مدیران ارشاد علاوه بر ایجاد تنشی بزرگ در بدنه صنعتچاپ بودجه دفتر چاپ هم خرج آن می شود.

یکی از اساتید پیشکسوت صنعت چاپ گفت: برای چاپ و انتشار جامع‌ترین کتاب صنعت چاپ در ایران با عنوان «کلیات جامع صنعت چاپ» نیازمند حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم.

 

این کتاب و موضوعات مهمی از این دست همیشه مغفول مانده اند و بجای آن مسابقات آثار چاپی با حمایت کامل مدیران کم اطلاع از صنعت چاپ  ارشاد برپا می شود و با حمایت کورکورانه علاوه بر ایجاد تنشی بزرگ در بدنه صنعت چاپ بودجه دفتر چاپ هم هدر آن می شود.

 

حال چرا باید این نوع حمایت ها از این نوع افراد با سابقه معلوم انجام شود خود نکته ای است که امیدواریم بازرسی وزارت ارشاد و مراجع قضایی موشکافانه به آن بپردازند تا شاهد موضوعاتی مانند زمان نچندان دور این دفتر نباشیم.


محمد عطائی‌فرد، یکی از اساتید پیشکسوت صنعت چاپ درباره تازه‌ترین اثر زیر چاپ خود، بیان داشت: سال گذشته نگارش کتاب «کلیات جامع صنعت چاپ» به اتمام رسید که اکنون منتظر حمایت وزارت ارشاد برای چاپ آن هستم.



وی اضافه کرد: در کتاب «کلیات جامع صنعت چاپ» به کلیه روش‌های چاپ اعم از «افست»، «فلکسو»، «دیجیتال»، «صحافی» و «لیتوگرافی» پرداخته‌ام و مراحل پیش و بعد از چاپ و حتی کاغذ، مرکب و مواد‌شناسی نیز مورد توجه قرار گرفته است.



عطائی‌فرد ادامه داد: یک بخش این کتاب نیز به پیوند با تاریخچه صنعت چاپ در جهان و آخر فصل آن هم به دیکشنری و واژه‌نامه اختصاص دارد که در جمع کتاب «کلیات جامع صنعت چاپ» دارای پانزده بخش و یک هزار صفحه است.


وی افزود: در این کتاب به همه نکته‌های صنعت چاپ به صورت ریز اشاره شده است به گونه‌ای که جزو کامل‌ترین و جامع‌ترین کتابی است که در ایران راجع به صنعت چاپ به نگارش درآمده است که امیدوارم یک ماه دیگر کار چاپ آن آغاز شود.


این استاد پیشکسوت صنعت چاپ گفت: از اینکه کتاب «کلیات جامع صنعت چاپ» به صورت یک جلدی و یا 2 جلدی منتشر می‌شود، مطلع نیستم اما برای چاپ آن نیازمند حمایت برخی از ناشران و در اصل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم.



بر اساس این گزارش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 14 تیر سال 91 در چهارمین همایش «دانش‌آموختگان صنعت چاپ» از استاد «محمد عطائی‌فرد» یکی از اساتید پیشکسوت صنعت چاپ به دلیل 40 سال سابقه در این حوزه تجلیل به عمل آورد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه