PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نمایشگاه های چاپ در شهرستانها تفاوتی از زمین تا آسمان

محمدعلی انصاری‌پور، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان با اعلام خبر برگزاری دهمین نمایشگاه چاپ اصفهان گفت: آلمان که مهد صنعت چاپ جهان است، هر چهار سال یک‌بار نمایشگاه چاپ برگزار می‌کند اما ما اصرار داریم هر سال در همه استان‌ها نمایشگاه چاپ برگزار کنیم، این نمایشگاه‌های کوچک استانی که تنها نام چاپ را یدک می‌کشند، شان صنعت چاپ را پایمال می‌کنند.

محمدعلی انصاری‌پور، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان با اعلام خبر برگزاری دهمین نمایشگاه چاپ اصفهان گفت: آلمان که مهد صنعت چاپ جهان است، هر چهار سال یک‌بار نمایشگاه چاپ برگزار می‌کند اما ما اصرار داریم هر سال در همه استان‌ها نمایشگاه چاپ برگزار کنیم، این نمایشگاه‌های کوچک استانی که تنها نام چاپ را یدک می‌کشند، شان صنعت چاپ را پایمال می‌کنند.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، دهمين نمايشگاه بین‌المللی صنایع چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات، رسانه و تجهیزات وابسته از 7 تا 10 آبانماه امسال در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار خواهد شد.


رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان در توضیح نمایشگاه‌های صنعت چاپ در سطح استان‌ها گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنعت چاپ در سطح استانی صحیح نیست، حتی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تهران هم جای فکر و تامل دارد زیرا می‌توان آن‌را هر چند سال یک‌بار برگزار کرد.



انصاری ادامه داد: آلمان که مهد صنعت چاپ دنیاست هر چهار سال یک‌بار نمایشگاه برگزار می‌کند اما نمایشگاهی واقعی. ما در هیچ یک از نمایشگاه‌های داخلی، صنعت چاپ را مشاهده نمی‌کنیم و تنها نام آن‌را می‌شنویم، چه اشکالی دارد که یک سال نمایشگاه برگزار نکنیم اما سال بعد آن‌را درست و در شان صنعت چاپ برگزار کنیم.


وی در توضیح برنامه‌های شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌ها گفت: این شرکت هر سال نمایشگاه‌های متعددی مانند چاپ و بسته‌بندی اصفهان برگزار می‌‌کند و ما برای حفظ آبروی صنعت چاپ اصفهان در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم اما هیچ چاپخانه‌داری رغبت نمی‌کند در آن شرکت کند زیرا  سودی برای‌ آن‌ها ندارد.



این مسوول صنفی با اشاره به نمایشگاه‌های دیگر حوزه‌ها اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های استانی برای دیگر حوزه‌ها می‌تواند مفید باشد اما به ‌دلیل مشکلات جابجایی وسایل و هزینه‌بر بودن این کار، نمایشگاه‌های استانی برای صنعت چاپ مفید نیست و تنها نمایشگاه بین‌المللی تهران را تضعیف می‌کند.



وی ادامه داد:‌ متاسفانه چون کسی به حرف‌های اهالی صنعت چاپ گوش نمی‌دهد، اعضای این صنعت از فرصت به‌دست آمده از سوی این نمایشگاه‌ها برای ارتباط برقرار کردن با مسوولان استفاده می‌کنند، در واقع این نمایشگاه پل ارتباطی میان مسوولان و اهالی صنعت چاپ است و دید دیگری نسبت به آن وجود ندارد.



انصاری‌پور در پاسخ به این پرسش ‌که چه اصراری به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌ها تقویمی برنامه‌ریزی شده دارد که بر اساس آن حرکت می‌کنند، برای مثال براساس این تقویم هر سال از 7 تا 11 آبانماه نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی اصفهان برگزار می‌شود. اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان باتوجه به انگیزه پایین چاپخانه‌داران درخواست کرد که چاپ  از این نمایشگاه حذف شود، اما این درخواست مورد قبول واقع نشد و ما به دلیل حفظ آبروی استان مجبور به شرکت در نمایشگاه هستیم.



وی ادامه داد: اگر به نمایشگاه مبلمان استان که از سوی شرکت نمایشگاهی برگزار می‌شود توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که اعضا برای گرفتن غرفه تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهند و تقاضا چند برابر عرضه است، زیرا این صنعت به چنین نمایشگاه‌هایی نیاز دارد اما در صنعت چاپ برگزاری یک نمایشگاه در کل کشور کافی است. نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران باید هر سال یا چند سال یک‌بار در یک شهر برگزار شود و برگزاری چندین نمایشگاه در سطح استان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.



انصاری‌پور در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های استانی، شان و ارزش صنعت چاپ را خرد می‌کند، نمایندگان مجلس و مسوولان از این نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنند، اما نمی‌توانیم صنعت چاپ را به آن‌ها نشان دهیم، این درحالی است که در شهرهایی مانند اصفهان چاپخانه‌های بسیار قوی وجود دارد که ترجیح می‌دهند در نمایشگاه تهران شرکت کنند که دلیل آن‌ها نیز منطقی است.



دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات، رسانه و تجهیزات وابسته از 7 تا 10 آبانماه امسال در «پل تاریخی شهرستان» اصفهان، محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار می‌شود. براساس اعلام مسوولان سازمان نمایشگاهی، هزینه شرکت در فضای بسته، متری 65 هزار تومان و فضای باز متری 33 هزار تومان است. ساعت بازدید از دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع چاپ و بسته‌بندی برای عموم، همه روزه از ساعت 15 تا 21 و برای متخصصان نیز، بازدید ویژه‌ای از ساعت 9 تا 12 روز جمعه در نظر گرفته شده‌است.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه