PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

خبرگزاری تسنیم :تنها مرکز آموزش تخصصی صنعت چاپ در سردرگمی نبود ساختمانی اختصاصی

مرکز آموزش علمی کاربردی شماره ۵ که به دانشکده چاپ شهرت دارد،‌ سال‌هاست از نداشتن ساختمانی اختصاصی دچار مشکلات است،‌ این مرکز اخیراً کلاس‌های خود را به دلیل مشکلات فنی در سیستم برق وکهنگی ساختمان تعطیل کرده است.

خبرگزاری تسنیم: مرکز آموزش علمی کاربردی شماره ۵ که به دانشکده چاپ شهرت دارد،‌ سال‌هاست از نداشتن ساختمانی اختصاصی دچار مشکلات است،‌ این مرکز اخیراً کلاس‌های خود را به دلیل مشکلات فنی در سیستم برق وکهنگی ساختمان تعطیل کرده است.


به گزارش  آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ مرکز آموزش علمی­ کاربردی فرهنگ و هنر واحد شماره 5 تهران که در سال 1381 تأسیس و تحت نظارت دانشگاه جامع علمی­ کاربردی فعالیت خود را آغاز کرد،‌ روز گذشته به دلیل قطعی آب و برق تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.



این مرکز که به دانشکده چاپ شهرت دارد،‌ وابسته به دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با بودجه معاونت فرهنگی ارشاد حمایت می‌شود و تنها مرکز آموزشی است که در رشته‌های مرتبط با صنعت چاپ به صورت تخصصی فعالیت کرده و دانشجو می‌پذیرد.



مشکلات اصلی این مرکز از زمانی آغاز شد که سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زیر مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه شد،‌ در سال‌های 84 تا 85 این مرکز در پی تخلیه ساختمان قبلی خود، برای مدتی در یکی از ساختمان‌های اتحادیه چاپخانه‌داران در خیابان بهارستان جنب بیمارستان طرفه به فعالیت خود ادامه داد.



اما محمدحسن فکری رئیس مرکز آموزشی علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر شماره 5 تهران می‌گوید: تعطیلی دانشکده چاپ موقتی است،‌ البته نباید عنوان تعطیلی را برای وضعیت فعلی انتخاب کرد،‌  چرا که سیستم اداری مرکز به فعالیت خود ادامه می‌دهد،‌ تنها کلاس‌ها به دلیل نوبد برق تعطیل شده است.


وی ادامه می‌دهد: کنتور برق دست صاحب ملک یعنی اداره اوقاف و امور خیریه است و متاسفانه به دلیل قدیمی بودن ساختمان و مشکلات فنی و کهنه بودن کابل‌های برق مجبور شده‌ایم کلاس‌ها را چند روزی تعطیل اعلام کنیم.



فکری تعطیلی کلاس‌های این مرکز را بدون ارتباط با مشکلات بین این مرکز و مالک ساختمان که چند سالی است،‌ ایجاد شده دانست و گفت: مشکلات بر سر ساختمان وجود دارد،‌ اما اینگونه نیست که تعطیلی کلاس‌ها به دلیل این مشکلات باشد.


وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌هایی که در حال انجام است،‌ یک هفته دیگر کلاس‌های این مرکز دوباره برگزار و مشکلات برق برطرف شود.


فکری هم‌چنین با بیان این مطلب که به هر حال مالک ملک خود را می‌خواهد و اگر قرار باشد،‌ جابه‌جایی در این مرکز صورت گیرد،‌ باید اواخر ترم و در تعطیلات میان ترم رخ دهد‌، گفت: متأسفانه سال‌هاست که دانشکده چاپ با مشکلی به نام نبود ساختمانی ویژه این مرکز روبرو است و تاکنون این مشکل حا نشده است،‌  البته در سال‌های گذشته که زیر نظر شرکت وچاپ و انتشارات ارشاد فعالیت می‌کردیم،‌ این مشکلات وجود نداشت.


وی هم‌چنین ادامه داد:‌ با توجه به اینکه صنعت چاپ امروزه بیش از زمان دیگری نیازمند نیروی متخصص آکادمیک است،‌ و مرکز شماره 5 تنها مرکزی است که در رشته چاپ به صورت تخصصی فعالیت می‌کند،‌ لازم است مورد حمایت‌های بیشتری قرار گیرد. ما در دولت گذشته نیز درخواست برای اختصاص ساختمانی برای این مرکز را مطرح کردیم اما پاسخی دریافت نشد.



فکری گفت:‌ وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت نیز چندان تمایلی برای پشتیباتی از صنعت چاپ و این مرکز نشان نداده است،‌ چرا که بارها درخواست‌های خود را در این زمینه مطرح کرده‌ایم،‌ اما تاکنون پاسخی نگرفته‌ایم.



به نظر می‌رسد امروزه بیش از هر چیز اهمیت صنعت چاپ بر همگان مشخص شده باشد،‌ در کنار این اهمیت بحث نیروی انسانی متخصصی و کارشناس در هر حوزه ار ضرویات آن حوزه به شمار می‌رود که صنعت چاپ نیز از این امر استثنا نیست،‌  با توجه به حمایت‌های دو سال اخیر ارشاد از این صنعت به نظر می‌رسد‌، اختصاص ساختمانی برای دانشگاه علمی کاردبری شماره 5 و رفع مشکلات و دغدغه‌های این مرکز در این زمینه بتواند در مسیر تربیت نیروی متخصص راهگشا باشد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه