PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نمایشگاه اصفهان، دروازه بازار جنوب و شرق کشور است

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافی‌داران اصفهان گفت: نمایشگاه، پل ارتباطی میان ما و مسؤولان و فرصت مناسبی است تا پیرامون مسایل و مشکلات صنفی، تبادل نظر کرده و نقطه نظرات و حمایت مسؤلان را بگیریم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافی‌داران اصفهان گفت: نمایشگاه، پل ارتباطی میان ما و مسؤولان و فرصت مناسبی است تا پیرامون مسایل و مشکلات صنفی، تبادل نظر کرده و نقطه نظرات و حمایت مسؤلان را بگیریم.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، محمدعلی انصاری در آستانه برپایی دهمین نمایشگاه بین المللی صنایع چاپ، تبلیغات و بسته بندی که از 7 تا 10 آبان ماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: غرفه اتحادیه چاپ در این نمایشگاه، پاسخگوی نیاز و سؤالات اعضا خواهد بود و علاوه بر آن اطلاعات، مشاوره و راهنمایی لازم را برای متخصصان، مسؤولان و کارمندان ادارات و یا فعالان شهرستان‌های استان انجام خواهد داد.



وی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه صنایع بیان کرد: اصفهان بازار مناسبی در شرق و جنوب کشور بوده و غرفه‌داران با معرفی توانمندی خود در این نمایشگاه، می‌توانند ظرفیت‌های خود را به این بازار وسیع معرفی کنند، از این‌رو غرفه‌داران نباید به این نمایشگاه تنها به چشم یک بازار داخلی نگاه کنند.



رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافی‌داران اصفهان بیان کرد: اگرچه حضور واحدهای صنفی دارای مجوز در این نمایشگاه در اولویت و جزء شرایط و قوانین بوده است اما اتحادیه از حضور واحدهای فعالی که هنوز موفق به اخذ پروانه صنفی نشده اما مورد تأیید هستند، حمایت می‌کند.



وی خاطرنشان کرد: اگرچه این نمایشگاه هنوز با نقطه ایده‌آل خود فاصله دارد اما برآورده کردن این انتظارات دیگر بر عهده شرکت نمایشگاه‌های استان نیست بلکه انتظاراتی است که مسؤلان اداره ارشاد و سازمان صنعت و معدن باید در قبال آن پاسخگو باشند چرا که هنوز به مقوله چاپ و بسته‌بندی به عنوان یک صنعت نگاه نمی‌شود و نمایشگاه نقطه امیدی برای این تغییر نگرش‌ها است.


انصاری حضور نمایندگان مجلس، مسؤلان اداره دارایی، کار، تعاون و فرهنگ و ارشاد در این نمایشگاه را ضروری دانست و اضافه کرد: امیدواریم این مسؤلان از نمایشگاه بازدید داشته باشند تا مذاکرات و نشست‌های مثمرثمری برای دفاع از حقوق صنفی خود ترتیب دهیم.



وی گفت: متأسفانه مسؤلان یا در نمایشگاه حضور ندارند و یا با شتاب و عجله به بازدید از غرفه‌ها می‌پردازند و این مشکل تمام نمایشگاه‌های کشور است؛ از سوی دیگر صنعت چاپ، صنعتی خدماتی است که تنها کالای قابل ارایه و فروش آن مرکب و کاغذ است، بنابراین نمایش ماشین آلات در این نمایشگاه ها بسیار مهم است در حالی که این کار برای غرفه دار هزینه بر است و برخی مجموعه‌ها ترجیح می‌دهند، ماشین آلات خود را در سایت خود به نمایش در آورند.



رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافی‌داران اصفهان اضافه کرد: کشور آلمان که مهد صنعت چاپ جهان است، نمایشگاه چاپ را هر 4 سال یک بار در یکی از شهرهای خود برگزار می کند بنابراین برگزاری هر ساله نمایشگاه سالانه صنعت چاپ در شهری نظیر اصفهان، بدون مشارکت و حمایت همه جانبه و مستمر مسؤولان سازمان های مرتبط میسر نخواهد بود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه