PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت چاپ حامل مهمترین مؤلفه‌های فرهنگی است

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر اینکه هر کالایی برای معرفی خود به بازار نیازمند چاپ و نشر است، اظهار کرد: صنعت چاپ حامل مهمترین مؤلفه‌های فرهنگی در جامعه است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر اینکه هر کالایی برای معرفی خود به بازار نیازمند چاپ و نشر است، اظهار کرد: صنعت چاپ حامل مهمترین مؤلفه‌های فرهنگی در جامعه است.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،  جلال قلعه‌شاخانی شامگاه چهارشنبه در اختتامیه سومین جشنواره استانی صنعت چاپ و نشر کردستان در محل مجتمع فجر این شهرستان به ایراد سخنرانی پرداخت.



وی صنعت چاپ را از کلیدی‌ترین صنایع در جوامع دانست و افزود: این صنعت نه تنها در توسعه فرهنگی بلکه در توسعه همه‌جانبه کشور در زمینه‌های گوناگون نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.



سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان صنعت چاپ را پیش‌برنده و مهم در تمامی صنایع دیگر عنوان کرد و گفت: سایر صنایع برای عرضه خود به چاپ نیاز دارند.



قلعه‌شاخانی با تأکید بر اینکه هر کالایی برای معرفی خود به بازار نیازمند چاپ و نشر است، اظهار کرد: صنعت چاپ حامل مهمترین مؤلفه‌های فرهنگی در جامعه است.



وی در ادامه به برخی چالش‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: ناکافی بودن سود در صنعت چاپ و نشر نسبت به مخاطراتی که در تولید آن وجود دارد یکی از این تهدیدها است.



سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: فقدان آموزش‌های علمی برای فعالان این عرصه از دیگر مواردی است که در این زمینه ما را با گرفتاری‌هایی مواجه می‌کند.



قلعه‌شاخانی، مستهلک بودن تجهیزات، عدم استفاده از تکنولوژی دیجیتال و نبود سیاست‌های حمایتی دولت را از دیگر موضوعاتی دانست که در این رابطه نقش منفی بر چاپ و نشر کردستان دارند.



وی توسعه فرهنگی را زیربنای توسعه در سایر ارکان جامعه خواند و گفت: در سنجش میزان توسعه کشورها، میزان و کیفیت اقدامات در صنعت چاپ و نشر مورد توجه قرار می‌گیرد.



سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به تمامی این قضایا لازم است صنعت چاپ و نشر بیش از آنچه که امروز هست مورد توجه قرار داشته باشد.



قلعه‌شاخانی به برخی برنامه‌ها برای ارتقای صنعت چاپ و نشر استان کردستان نیز گریزی زد و گفت: در مرحله نخست در صدد هستیم با پرداخت تسهیلات به این صنعت، گام بلندی برای خروج از وضعیت فعلی برداریم.



وی افزود: با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر به‌روز نمودن تجهیزات صنعت چاپ استان و همچنین استمرار کارگاه‌های آموزشی به منظور نیل به نتیجه مطلوب هستیم.


سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت و توان فکری خانواده چاپ و نشر و تعاملات دو سویه و همچنین توانمندسازی زمینه رونق این صنعت استراتژیک در استان کردستان فراهم می‌شود.


قلعه‌شاخانی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی صنعت چاپ و نشر استان کردستان از افقی روشن و آینده‌ای درخشان فراهم شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه