PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

سومین جشنواره صنعت چاپ و نشر کردستان پایان یافت

سومین جشنواره استانی صنعت چاپ و نشر کردستان با معرفی نفرات برگزیده از چاپخانه‌های سراسر استان و از میان 111 اثر برگزار شد.

سومین جشنواره استانی صنعت چاپ و نشر کردستان با معرفی نفرات برگزیده از چاپخانه‌های سراسر استان و از میان 111 اثر برگزار شد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، شامگاه چهارشنبه سومین جشنواره استانی صنعت چاپ و نشر کردستان در محل مجتمع فجر این شهرستان و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.



در ابتدای این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج و دبیر جشنواره سوم در اظهاراتی به بیان برخی خواسته‌های فعالان این عرصه از وزارت فرهنگ پرداخت.



حمیدرضا گوهری برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در تهران و کردستان به منظور استفاده فعالان عرصه چاپ استان، بازدید از مراکز چاپ در تهران تا قبل از اتمام سال‌جاری و اختصاص وام به منظور تحویل سوله‌های چاپخانه‌دارها را خواستار شد.



وی از وجود 59 واحد چاپی فعال در استان خبر داد و افزود: 34 ناشر نیز در استان کردستان به فعالیت می‌پردازند.



رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره سوم را 111 اثر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 31 اثر در بخش چاپ افست، 15 اثر در بخش سیلک، 35 اثر در بخش دیجیتال و 30 اثر در بخش محصولات نشر هستند.


وی با بیان اینکه چاپخانه‌ها حامیان مالی این ادراه‌کل در اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند از مسئولان خواست نسبت به رفع مشکلات آنها تمام تلاش خود را انجام دهند.


در این مراسم و در حوزه سیلک هیمن درویش‌منش رتبه نخست را کسب کرد و علی آریا از مریوان و صلاح شهبازی عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند، ضمن آنکه در این بخش از سیروس عبدالمحمدی تقدیر شد.



در بخش چاپ دیجیتال رتبه نخست به طور مشترک به نیکزاد حق‌شناس از کامیاران و سعدی گلی از سنندج رسید. نجم‌الدین روشنگر و جعفر خدابنده‌لو نیز به طور مشترک دوم شدند و رتبه سوم این بخش نیز به عبدالله کهنه‌پوش از مریوان و شریف قادرمرزی از دهگلان رسید.



در بخش ناشران برتر نیز ضمن تقدیر از رضا شجیعی، کیومرث کرباسی به عنوان نفر نخست معرفی شد و صالح شیخی و عبدالرحیم محمودی نیز حائز رتبه دوم شدند، ضمن اینکه عبدالله محمدی نیز سومین ناشر برتر استان معرفی شد.



در حوزه چاپ افست نیز مسعود بهمنی و ناصر رحیمیان به صورت مشترک رتبه نخست را کسب کردند و علی خوشخو دوم شد. در این بخش کتان رحیمی و بارزان فیض‌بخش به طور مشترک حائز رتبه سوم شدند.



در بخش کتاب‌سازی رضا شجیعی به عنوان نفر نخست معرفی شد و عبدالرحیم محمودی و کیومرث کرباسی حائز عناوین دوم و سوم شدند، ضمن آنکه از عیسی نخعی کمال‌آبادی نیز تقدیر شد.



در حوزه محصولات چاپی سیلک، خالد الله‌ویسی و عبدالله قریشی حائز عناوین دوم و سوم شدند امام هیئت داوران جشنواره هیچ یک از آثار ارائه شده را واجد شرایط دریافت جایزه نفر نخست ندانست.



در بخش محصولات چاپی دیجیتال، نجم‌الدین روشنگر با اختلاف زیاد موفق به کسب عنوان نخست شد اما هیچ‌کدام از آثار، موفق به دریافت رتبه دوم نشدند و تنها پویا رضوانفر و انور آقایی به صورت مشترک عنوان سوم را تصاحب کردند.



در بخش چاپ افست نیز هیچ اثری شایسته دریافت رتبه نخست معرفی نشد و ناصر رحیمیان رتبه دوم و عادل عزیزمهر و خلیل خوشخو رتبه سوم را کسب کردند، ضمن اینکه در این بخش از ناصر ویسی قدردانی شد.



همچنین در این مراسم جایزه ویژه صفحه‌آرایی به حمیدرضا فرزین اهدا و از کژال عزیزی در بخش لیتوگرافی تقدیر شد.



در این مراسم از سیده گوهر سجادی فرزند شهید و دلیر رحمانی بسیجی فعال و جانباز نیز تقدیر به عمل آمد، ضمن اینکه از جمشید هلالی مقدم کارگر فنی نیز تجلیل شد.



همچنین در بخش دیگری از این مراسم از پیشکسوتان عرصه چاپ و نشر، جمال ابوالمحمدی، ناصر ویسی و علیرضا نجفی تقدیر شد، ضمن آنکه از برخی فعالان این عرصه در شهرستان سنندج حسین محمودی، ابراهیم حسینی، آری عبدی، مریم معتمدی و خالد اسدی نیز تقدیر به عمل آمد.



در این آئین دو لوح تقدیر جشنواره به احمد عربشاهی معاون چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده مرحوم رضوانفر فعال عرصه چاپ استان اهدا شد.



در پایان این مراسم اعلام شد که آثار فاخر ناشران شهرستان سنندجی در گام نخست و ناشران استان در گام بعدی توسط شورای شهر سنندج خریداری خواهند شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه