PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کارگروه اشتغال کردستان به صنعت چاپ توجه کند

هیئت داوران سومین جشنواره چاپ استان کردستان در بیانیه پایانی خود خواستار اتخاذ تدابیر مختلفی از جمله توجه ویژه مسئولان کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به جایگاه مؤثر این صنعت در کردستان شده است.

هیئت داوران سومین جشنواره چاپ استان کردستان در بیانیه پایانی خود خواستار اتخاذ تدابیر مختلفی از جمله توجه ویژه مسئولان کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به جایگاه مؤثر این صنعت در کردستان شده است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، فرید عزت‌پور رئیس اتحادیه چاپ و نشر کردستان امشب در مراسم پایانی سومین جشنواره استانی صنعت چاپ و نشر این استان به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخت.



در این بیانیه با اشاره به اینکه کردستان استانی با ظرفیت بالای رشد در صنعت چاپ و نشر است گفته شده ایجاد اشتغال و تشویق در سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌هایی است که در استان کردستان به چند دلیل جدی گرفته نشده است.



در تشریح نخستین دلیل این قضیه آمده است: برگزاری رویدادی چون جشنواره صنعت چاپ و نشر، مولود نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا با تدبیری مضاعف و امید‌آفرینی در حوزه چاپ و نشر کشور، فرهنگ ارتقای کیفی و کمی این صنعت در آغاز سده‌ی سوم آن تسری یابد و در کردستان با سه‌ ربع قرن سابقه زمینه تشویق جوانان برومند این دیار در اشتغال به کاری چنین فرهنگی و صنعتی بیش از پیش فراهم شود که جای تأمل دارد.



در بند دیگری از این بیانیه با اشاره به اینکه اتحادیه‌های چاپ و نشر در استان کردستان به شدت نیازمند حمایت و هدایت مسئولان در امر به روز‌رسانی وضعیت آموزشی اعضای خویش هستند، ساماندهی و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی فعالان حوزه چاپ و نشر از طریق مبادی ذیربط نظارتی و حمایتی با تقویت تارنمای این صنعت در استان خواسته شده است.



در ادامه این بند گفته شده است: این امر می‌تواند ضمن بسترسازی معرفی توانمندی‌های واحدهای چاپی و انتشاراتی فعال در استان زمینه آموزش‌های الکترونیکی به منظور ارتقای سطح دانش فنی خانواده چاپ و نشر استان را فراهم کند و لازمه این مهم خروج سامانه این تشکل صنفی از مدیریت صنفی به سمت مدیریت علمی بر مبنای مشارکت همه اعضا قید شده است.



بند دیگر این بیانیه به این نکته اشاره دارد که رقابت موجود در واحدهای چاپی استان بر اساس رقابتی فراگیر و مؤثر به منظور رشد کیفی محصولات چاپی نیست و تجهیز واحدهای چاپی به آخرین فنآوری‌های این حوزه در سطح ملی و فراملی ضروری است.



در بند دیگر بیانیه هیئت داوران سومین جشنواره استانی صنعت چاپ و نشر کردستان آمده است: با توجه به رویه مثبتی که دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بها دادن به اهالی صنعت چاپ استان‌ها قائل شده است این فرصت می‌تواند از سوی این دفتر با ایجاد و برگزاری اردوهای علمی ـ آموزشی شامل بازدید از واحدهای چاپی موفق سایر استان‌ها و تهران برای استان فرهنگی کردستان مطلوب واقع شود.



در بند دیگر این بیانیه به مستعد بودن استان کردستان اشاره و گفته شده است: این استان می‌تواند پایگاهی برای راه‌اندازی صنایع چاپی بسته‌بندی که به شدت نیاز امروز جامعه است حضوری مهم داشته باشد.



در بند دیگر این بیانیه از مسئولان کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خواسته شده به جایگاه مؤثر این صنعت در کردستان توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوان از محل تسهیلات اعطایی دولت زمینه ورود ماشین‌آلات جدید چاپی را در قالب تجهیز تمام واحدهای چاپی متقاضی و فعال فراهم کرد.



سایر بندهای این بیانیه به نحوه ارزیابی آثار ارائه شده در جشنواره توسط هیئت داوران پرداخته است و در بخش پایانی آن گفته شده کمیته ارزیابی جشنواره ضمن محکوم کردن تحریم‌های استکبار جهانی بار دیگر با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و ولی‌امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تجدید بیعت کرده و فرمایش ایشان را که "کارآفرینی مقابله با تحریم‌ها" است سرلوحه کار خود می‌داند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه