PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعتگران چاپ می‌توانند مدرک معادل دانشگاهی دریافت کنند

احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های اتحادیه لیتوگرافان تهران و با انعقاد تفاهمنامه‌ای، اهالی صنعت چاپ با ارایه مدرک دیپلم و سوابق کاری می‌توانند، مدرک معادل دانشگاهی از دانشگاه تهران دریافت کنند.

احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های اتحادیه لیتوگرافان تهران و با انعقاد تفاهمنامه‌ای، اهالی صنعت چاپ با ارایه مدرک دیپلم و سوابق کاری می‌توانند، مدرک معادل دانشگاهی از دانشگاه تهران دریافت کنند.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران اظهار کرد: بعد از گذشت چندین سال و با پیگیری‌های مداوم، موفق شدیم شرایط لازم برای اخذ مدرک معادل اهالی صنعت چاپ را به نتیجه برسانیم. صنعتگران تمامی اتحادیه‌های مرتبط اعم از لیتوگرافان، صحافان و چاپخانه‌داران با ارایه مدرک دیپلم و سوابق کاری به اتحادیه لیتوگرافان می‌توانند مدرکی معادل بگیرند.



ابوالحسنی به دانشگاه ارایه کننده این مدرک اشاره کرد و گفت: براساس تفاهمنامه با یکی از شرکت‌های زیر مجموعه دانشگاه تهران، افراد این صنعت می‌توانند براساس سوابق کاری از کارشناسی تا دکترا مدرک دریافت کنند.


این مسوول صنفی با اشاره به نمایشگاه دیجیتال و گاه‌شمار ایرانی اظهار کرد:‌ در صحبت با سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دلایل واگذاری این دو نمایشگاه‌ به اتحادیه‌های صنعت چاپ را مطرح کردیم، همچنین نامه‌ای رسمی با امضای سه اتحادیه بزرگ صنعت چاپ یعنی اتحادیه لیتوگرافان، صحافان و صادرکنندگان مبنی بر درخواست اتحادیه‌ها برای برگزاری این دو نمایشگاه را به دفتر معاونت امور فرهنگی ارسال کردیم.



وی ادامه داد:‌ اتحادیه‌ها قصد دارند که این دو نمایشگاه را با همکاری هم برگزار کنند چراکه در سال‌های گذشته این نمایشگاه‌ها با رابطه به افرادی سپرده شد که هیچ تخصصی در صنعت چاپ نداشتند اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و باتوجه به صحبت‌های دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری ایران انتظار می‌رود افرادی که بدون داشتن تخصص و تنها به‌دلیل رابطه‌ها مسوولیت‌هایی را دریافت کردند از این فعالیت‌ها کنار گذاشته شوند.



ابوالحسنی در توضیح چگونگی واگذاری این نمایشگاه‌ها گفت: نمایشگاه تخصصی باید توسط افراد متخصص برگزار شود، این نمایشگاه‌ها بسیار کوچک‌اند و در حاشیه قرار دارند، با پیگیری‌های انجام شده در مجمع امور صنفی، دنبال برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی از سوی اتحادیه‌ها هستیم، وقتی قرار است که چنین نمایشگاه‌هایی توسط صنوف مرتبط برگزار شود، قطعا نیاز است که نمایشگاه‌های کوچک‌تر نیز به‌دست صاحبان آن صنعت برگزار شود.



وی با اشاره به نظر مثبت مسوولان دولتی به واگذاری چنین نمایشگاه‌هایی به اتحادیه اظهار کرد: حسن‌‌یونس سینکی، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت معدن و تجارت در جلسه مجمع امور صنفی اعلام کرد که با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از سوی اتحادیه‌های مرتبط بسیار استقبال می‌کنیم چراکه چنین تغییراتی به پیشرفت صنایع کمک خواهد کرد.



ابوالحسنی در پایان صحبت‌هایش گفت: وقتی سمتی را در صنعت چاپ قبول کردم خود را وامدار تمامی اهالی این صنعت دانستم، من تنها نماینده اتحادیه لیتوگرافان نیستم و بر خود واجب می‌دانم که از تمامی اهالی صنعت چاپ دفاع کنم و اجازه ضایع شدن حق صنعت چاپ را نخواهم داد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه