PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بزرگترین چاپخانه غرب کشور در اراک افتتاح شد

بزرگترین مجتمع چاپ غرب کشور ظهر امروز یکشنبه با حضور مسئولین استانی در شهرک صنعتی خیرآباد اراک افتتاح شد.

بزرگترین مجتمع چاپ غرب کشور ظهر امروز یکشنبه با حضور مسئولین استانی در شهرک صنعتی خیرآباد اراک افتتاح شد.

به گزارشآژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، استاندار مرکزی در این مراسم صنعت چاپ را یکی از صنایع مهم در تغییر و تحول عنوان کرد و گفت: صنعت چاپ ، صنعتی فرهنگی است و وجود صنعت چاپ در دنیا منشا بسیاری از تحولات اجتماعی به واسطه انتقال دانش و تجارب و بالا رفتن سرعت اطلاع رسانی بوده است.



محمد حسین مقیمی ادامه داد: امروز تکنولوژی و فن آوری جدید به کمک صنعت چاپ آمده و انجام بسیاری از امور به وسیله چاپ در مدت زمان کوتاه نشان از تحول و پیشرفت صنعت چاپ است.



وی با اشاره به سرمایه گذاری در بخشهای مختلف گفت: سرمایه گذاری مادی و معنوی در نقاط مختلف استان با توجه به ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی نیاز به تشویق و پشتیبانی و حمایت از سرمایه گذار را دارد.



مقیمی با اشاره به تلاش در توسعه سرمایه گذاری های در بخش هایی که با معنویت و درون مردم در ارتباط است، افزود: سرمایه گذاری در موارد مختلف علاوه بر ایجاد اشتغال موجب بالا رفتن سطح درآمد مردم استان، خلق ثروت و بالا رفتن سطح زندگی مردم می شود.



وی تاکید کرد: فقط نباید در خصوص ظرفیت های استان سخن گفت بلکه باید این ظرفیت ها را در مسیر اشتغالزایی و درآمدزایی به فعلیت رساند.



مقیمی حضور سرمایه گذارانی چون کیشانی را غنیمتی برای استان مرکزی خواند و تصریح کرد: حضور این مجتمع در اراک نشان از تعصب و علاقه مدیران آن به سرزمین مادری خود دارد و امیدواریم این سرمایه گذاری ها ادامه داشته باشد و مردم اراک از محصولات ارائه شده آن ها بیشترین استفاده را بنمایند.


مجتمع چاپ هم کیشان یکی از مطالبات جدی اصحاب فرهنگ را رفع کرد



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: با افتتاح این مجتمع یکی از مطالبات جدی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان مرتفع شد.



مصطفی مشایخی صنعت چاپ را یکی از زیرساخت های مهم فرهنگ و هنر دانست و افزود: این مجتمع بزرگترین مجتمع چاپ استان مرکزی است که می تواند چاپ استان را از استان هایی چون قم و تهران بی نیاز کند.



وی با بیان اینکه هم اکنون مجوز 86 چاپخانه در استان صادر شده است، ادامه داد: زمزمه حضور چاپخانه در اراک منشا اتفاق های تازه از جمله صدور 86 مجوز چاپخانه سیلک، افست و دیجیتال شد.
 

مشایخی با بیان اینکه هم اکنون استان مرکزی دارای 143 چاپخانه است در بخش های چاپ دیجیتال، افست و سیلک است که برخی فعال و برخی غیرفعال هستند اظهار کرد: همچنین موافقت تاسیس 81 چاپخانه در دستور کار قرار دارد که بیشترین آن در مرکز استان و ساوه قرار دارد.



وی گفت: صدور 10 مجوز نقل و انتقال دستگاه های جدید  برای چاپخانه ها نشان از مجهز شدن چاپخانه های استان نسبت به دو سال قبل شده است که با توجه به حمایت های خوب شورای اداری، امیدواریم حس رقابت را در چاپ استان بالا برده  و باعث تغییر و تحول در این صنعت شود.



دستگاه های راه اندازی شده فقط در 5 استان دیگر کشور موجود است



مدیر مجتمع چاپ نشر هم کیشان نیز در این مراسم گفت: این چاپخانه بزرگترین چاپخانه غرب کشور است که دستگاه های راه اندازی شده فقط در 5 استان دیگر کشور موجود است.


مهدی کیشانی فراهانی ادامه داد: برای راه اندازی چاپخانه تاکنون، حدود سه و نیم میلیارد تومان هزینه شده است و سعی شده است دستگاه ها و وسایل مورد نیاز چاپخانه براساس استاندار جهانی در این چاپخانه مستقر شود.


وی با بیان اینکه فعالیت های مجتمع در دو سالن مجزا و دو نیم طبقه اداری انجام می شود، افزود: مساحت در نظر گرفته شده برای کارگاه دو هزار متر مربع که حدود یک هزار و 500 متر سالن و 600 متر آن به بخش اداری تعلق دارد.



کیشانی ادامه داد: یکی از سالن ها جهت چاپ و سالن دیگر جهت جعبه سازی و صحافی راه اندزی شده است و یکی از نیم طبقه های اداری جهت  لیتوگرافی ، تایپ، طراحی، صفحه بندی و کادر و طبقه دیگر جهت هفته نامه و نشر فصلنامه طراحی شده است.

 
مدیر مجتمع چاپ هم کیشان در خصوص ماشین های به کارگرفته شده در چاپخانه گفت: در این مجتمع ماشین هایی چون ماشین چهار ونیم ورقی با سایز 100 در 70، ماشین های دو ورقی با سایز 50 در 70 و ماشین یک و نیم ورقی با سایز 35 در 50 از جمله ماشین های مجتمع است که هر سه سایز استاندارد جهانی و دارای چهار رنگ هستند.



وی وجود ماشین GTO تک رنگ و T افست را از دیگر ماشین های موجود چاپخانه دانست و اظهار کرد: تا ده روز آینده ماشین هایی چون دو ورقی که همزمان پشت و رو را چاپ می کند و ماشین چاپ ملخی جهت پرفراژ و طلاکوب در بخش چاپ مجتمع فعال خواهند شد.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه