PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

یک میلیون فرصت شغلی در صنعت چاپ

 مدیر عامل شرکت تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین ایران گفت: صنعت چاپ ظرفیت ایجاد یک میلیون فرصت شغلی را دارد.

 مدیر عامل شرکت تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین ایران گفت: صنعت چاپ ظرفیت ایجاد یک میلیون فرصت شغلی را دارد.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، غلام رضا شجاع عصر یکشنبه در ششمین جشنواره صنعت چاپ و نشر استان لرستان با تقدیر از تشکیل اتحادیه مستقل چاپخانه داران در استان لرستان اظهار داشت: این در حالیست که در برخی استانها چاپخانه ها زیر نظر اتحادیه های لوازم التحریر و یا عکاسان کار می کنند.



وی با اشاره به تشکیل شورای سیاست گذاری صنعت چاپ کشور در سال 90 عنوان کرد: 15 جلسه از این شورا برگزار و قدم هایی در این حوزه برداشته شد از جمله کمیته های تخصصی که متاسفانه این کمیته ها تعطیل شده است.



عضو سابق شورای سیاست گذاری صنعت چاپ کشور با تاکید بر اینکه صنعت چاپ یکی از صنایع اصلی و استراتژیک در کشور محسوب می شود، عنوان کرد: در حال حاضر 200 هزار نفر در کشور در این صنعت مشغول به کار هستند.



شجاع بیان داشت: این در حالیست که در صورت ارتقا این صنعت در کشور می توان بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد کرد.



وی با اشاره به تاثیر صنعت چاپ در حوزه بسته بندی انواع کالاها و صادرات غیرنفتی کشور عنوان کرد: در حال حاضر حدود 1 میلیون تن خرما در کشور تولید می شود و این در حالیست که تنها یک صدم آن به خارج از کشور صادر می شود.



مدیر عامل شرکت تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین ایران با بیان اینکه بیشترین صادرات خرمای ایران به کشور امارات صورت می گیرد، افزود: این در حالیست که به دلیل عدم بسته بندی مناسب خرمای ایران از سوی کشور امارات با قیمت 13 برابری به کشورهای اروپایی فروخته می شود.



شجاع با مقایسه صنعت توریسم با صنعت چاپ عنوان کرد: در حال حاضر میزان گردش مالی صنعت توریسم 500 میلیارد دلار است در حالیکه میزان درآمد صنعت چاپ در دنیا هزار میلیارد دلار است.



وی یادآور شد: این در حالیست که متاسفانه صنعت چاپ در کشور ایران درآمد صادراتی ناچیزی دارد و این درآمد در مقابل کشوری مانند ترکیه بسیار ناچیز تر به نظر می رسد.



عضو سابق شواری سیاست گذاری صنعت چاپ کشور با بیان اینکه هفت درصد از گردش مالی صنعت چاپ کشور مربوط به بخش چاپ کتاب است، افزود: این در حالیست که 93 درصد آن در حوزه های مختلف تجاری، بسته بندی، صنعتی، و ... باید باشد.



شجاع با تاکید بر اینکه هیچ چیزی بی نیاز از صنعت چاپ نیست، افزود: هیچ صنعتی بدون چاپ نمی تواند ادامه حیات بدهد و اگر می خواهیم که در صادرات غیر نفتی موفق باشیم باید صنعت چاپ را دریابیم.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه