PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت چاپ ایران به مدیران خبره نیاز دارد

حسین‌علی متین‌رضا، پدر صحافی ایران با اشاره به نقش مدیران دولتی در پیشرفت صنعت چاپ کشور گفت: صنعت چاپ به مدیران خبره، بالیاقت و تحصیل کرده نیاز دارد تا بتواند با برنامه‌ریزی و علم به اهداف خود دست پیدا کند. احمد علمشاهی یکی از این مدیران لایق است که فعالیت‌هایش باعث پیشرفت صنعت چاپ شده است.

حسین‌علی متین‌رضا، پدر صحافی ایران با اشاره به نقش مدیران دولتی در پیشرفت صنعت چاپ کشور گفت: صنعت چاپ به مدیران خبره، بالیاقت و تحصیل کرده نیاز دارد تا بتواند با برنامه‌ریزی و علم به اهداف خود دست پیدا کند. احمد علمشاهی یکی از این مدیران لایق است که فعالیت‌هایش باعث پیشرفت صنعت چاپ شده است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، حسین‌علی متین‌رضا، پدر صحافی ایران در مراسمی که دوشنبه (13 آبان‌ماه) در اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین تهران با حضور علی فاضلی، رییس مجمع امور صنفی تهران، جلیل غفاری‌رهبر، رییس اتحادیه صحافان تهران، احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران، بابک عابدینی، نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، حسین میرمیری، مدیرعامل شرکت‌های نمایشگاهی تهران، اسماعیل صاحبی، مدیرعامل انجمن پیشکسوتان و جمعی از بزرگان و پیشکسوتان صنعت چاپ برگزار شد از احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد.


متین‌رضا،‌ پدر صحافی ایران ضمن قدردانی از حضور اهالی صنعت چاپ گفت: افراد زیادی به سمت‌های دولتی می‌رسند اما از همه آن‌ها به نیکی یاد نمی‌شود، در این میان افرادی که با تمام توان به صحنه می‌آیند باید مورد قدردانی قرار بگیرند تا نشان داده شود که همه از زحمات آن‌ها مطلع هستند.



وی ادامه داد: باتوجه به سن زیاد، پیگیر فعالیت‌های دولتی صنعت چاپ هستم و از کارهای انجام شده در این مدت باخبرم، احمد علمشاهی از مدیرانی است که با تمام توان و گاهی بیش از توان برای صنعت چاپ زحمت کشیده است. وظیفه خود دانستم که به نمایندگی از صنعت چاپ از وی قدردانی کنم. افراد زیادی به دفتر امور چاپ آمدند اما فعالیت‌های علمشاهی باعث تحولی در انجام برنامه‌های صنعت چاپ شده است.



پدر صحافی ایران با اشاره به زحمات مدیرکل دفتر امور چاپ اظهار کرد: فعالیت‌های علمشاهی در دفتر امور چاپ تا سال‌ها باقی‌ها خواهد ماند. جسارت وی در تشکیل انجمن فرهنگی پیشکسوتان تا سال‌ها از یاد اهالی صنعت چاپ نخواهد رفت. بر خود واجب دانستم که با همکاری اتحادیه‌ها و انجمن پیشکسوتان به‌ویژه شخص اسکندر خمسه‌پور از تلاش‌های این مدیر زحمتکش قدردانی کنم، این مراسم به نیابت از اهالی صنعت چاپ کشور انجام می‌شود. در پایان این مراسم قصد دارم، قرآنی را که با دستان خود صحافی کرده‌ام به وی هدیه کنم.



احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران نیز در  این مراسم گفت: بنده به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ صنعت چاپ افتخار می‌کنم که فردی دانشگاهی و آشنا به صنعت، سکان هدایت صنعت چاپ را به‌عهده گرفته است. وجود چنین مدیران لایقی در بدنه دولت می‌تواند به پویایی اقتصادی و فرهنگی کشور کمک کند.



احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ که با دعوت پیشکسوتان به این جلسه آمده بود و از برگزاری مراسم اطلاعی نداشت، ضمن تشکر از خانواده صنعت چاپ ایران و  متین‌رضا اظهار کرد: در طول دوران خدمتم در نهادهای مختلف انجام وظیفه کردم و خدمت به صنعت چاپ را از افتخارات خود ‌می‌دانم و خوشحالم که خداوند توفیق خدمت به اهالی صنعت چاپ را به من داده است.



وی ادامه داد: در نخستین جلسه با پیشکسوتان که در اتحادیه لیتوگرافان برگزار شد، به این نتیجه رسیدم که شرایط لازم برای وحدت و همدلی صنعت چاپ وجود دارد. از این رو امیدوارم که این همدلی و وحدت تا سالیان سال ادامه داشته باشد. از متین‌رضا به‌دلیل برگزاری چنین مراسمی قدردانی می‌کنم اما به هیچ وجه با برگزاری چنین مراسمی موافق نبودم چراکه هر کاری که تا به امروز انجام دادم جز انجام وظیفه کار دیگری نبوده است. به نظرم باید از تمام اهالی صنعت چاپ قدردانی کرد چراکه در کمترین زمان ممکن جشنواره صنعت چاپ را برگزار کردند.



مدیرکل دفتر امور چاپ در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: امیدوارم به برکت موی سفید پیشکسوتان که امروز در این جلسه حضور دارند، این صنف به یکپارچگی کامل برسد تا بتوانند برای توسعه صنعت کشور گام بردارد.



اسماعیل صاحبی، مدیرعامل انجمن فرهنگی پیشکسوتان نیز در صحبتی کوتاه به مدیریت علمشاهی پرداخت و اظهار کرد: در طول تاریخ صنعت چاپ افراد بسیاری آمدند اما نام دو مدیر را باید در تاریخ این صنعت نوشت، بی تردید اسدالله جامی و احمد علمشاهی از چهرهای ماندگار صنعت چاپ هستند.



در پایان این مراسم استاد حسین‌علی متین‌رضا از احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای قرآن نفیسی که خود صحافی کرده بود، قدردانی کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه