PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ثبت فهرست 317 واحد چاپ و نشر برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی


مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: از مجموع 699 واحد چاپ و نشر که برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده‌ان، تاکنون اسامی 317 واحد در سامانه مربوطه ثبت و به بانک عامل معرفی شده‌اند و فهرست مابقی واحدها هم به زودی در این سامانه ثبت و برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: از مجموع 699 واحد چاپ و نشر که برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده‌ان، تاکنون اسامی 317 واحد در سامانه مربوطه ثبت و به بانک عامل معرفی شده‌اند و فهرست مابقی واحدها هم به زودی در این سامانه ثبت و برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهند شد.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، احمد علمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت پرونده واحدهای چاپ و نشر متقاضی دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، با بیان اینکه ارائه این تسهیلات در راستای تفاهم نامه وزارت ارشاد او صندوق مذکور صورت می‌گیرد، گفت: روال صندوق توسعه ملی برای دادن این تسهیلات در ابتدا اینگونه بود که هر واحد صنعتی نیازمند این تسهیلات باید از استان مربوطه برای دریافت این تسهیلات اقدام می‌کرد و این درخواست ابتدا می‌بایست در کارگروه استانی و سپس در کارگروه ستادی در مرکز تصویب می‌شد اما طی تفاهم‌نامه مذکور قرار شد این فرآیند برای حوزه چاپ و نشر تسهیل شود و فهرست متقاضیان این حوزه به صندوق ارسال و در ستاد مرکزی و به شکل مستقیم تصویب شود.



وی افزود: خوشبختانه این اتفاق افتاد و ارائه این تسهیلات به واحدهای متقاضی در فهرستی که ما به صندوق توسعه ملی ارائه کرده بودیم، در کارگروه مربوطه در صندوق توسعه ملی به تصویب رسید و اسامی این واحدها در سامانه‌ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت مستقر است و ذیل صندوق توسعه ملی فعالیت می‌کند، به بانک‌های عامل معرفی می‌شود. در واقع آنچه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید انجام می‌دادیم که در مجموع همان تصویب تقاضاها در کارگروه مربوطه و ثبت آنها در سامانه مذکور باشد، انجام شده است.



مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تا به امروز 699 واحد چاپ و نشر به صندوق توسعه ملی معرفی شده‌اند که تا این لحظه 317 واحد آنها در سامانه ثبت و به بانک عامل معرفی شده‌اند و فکر می‌کنم تا هفته آینده اسامی دیگر واحدهای باقیمانده هم در سامانه مربوطه ثبت و برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شوند.



علمشاهی با باین اینکه «تسهیلات مربوط قطعاً به همه 699 واحد مذکور پرداخت می‌شود» گفت: ما در حال پیگیری تقاضای دیگر واحدهایی هستیم که از قبل هم ثبت نام کرده بودند تا بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند. تلاش می‌کنیم به مرور اسامی آنها را هم در سامانه مذکور ثبت شود و انشاءالله همه 1500 میلیارد ریال اعتباری که برای این بخش مصوب شده است، جذب کنیم.



این مقام مسئول وزارت ارشاد همچنین کفِ تسهیلاتی را هم که از محل صندوق توسعه ملی به این تعداد از واحدهای چاپ و نشر کشور تعلق می‌گیرد، 101 میلیون تومان (طبق روال ارئه تسهیلات صندوق) و سقف آن را هم 500 میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه این سقف را وزارت ارشاد تعیین کرده است، هدف از تعیین این میزان تسهیلات را جذب همه 1500 میلیارد ریال اعتبار مصوب صندوق توسعه ملی برای حوزه چاپ و نشر، دانست.



وی درباره زمان اجرایی شدن این پروسه و پرداخت تسهیلات مذکور به واحدهای چاپ و نشر هم گفت: این موضوع به بانک ملی و میزان اعتباری که از صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات اختصاص پیدا می‌کند، بستگی دارد اما کار تامین اعتبار آن در بودجه 92 صندوق انجام شده و از طرف دیگر پرداخت آن به واحدهای مذکور، در کارگروه هم به تصویب رسیده است و لذا ما امیدواریم بخش اول این تسهیلات در همین آبان ماه به واحدهای مشمول، پرداخت شود.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه