PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اطلاعاتی در ارتباط با امنیت در هولوگرام

هولوگرام مناسبترین ابزار جهت جلوگیری از رقابتهای ناسالم و ایجاد امنیت است .

هولوگرام مناسبترین ابزار جهت جلوگیری از رقابتهای ناسالم و ایجاد امنیت است .


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،  مزیت اصلی هولوگرام سختی و گرانی جعل پذیری است . بنابراین بهترین ابزار جهت حفظ اسناد و محصولات است.

 

مدل اولیه هولوگرام به هیچ وجه با روشهای معمول قابل تولید یا کپی نیست و  بسیار پیچیده و در شرایطی خاص در آزمایشگاههای ویژه و با استفاده از نیروهای متخصص ایجاد می گردد .

 

امروزه هولوگرام بطور روزافزونی به عنوان جزء لاینفکی از اسناد و برنامه های امنیتی در امور دولتی و تجاری قرار می گیرد. همچنین هولوگرام در اوراق و اسناد، پول و کارتهای شناسائی مورد استفاده واقع می شود ، قابلیت مهم که آنرا غیر قابل تقلب می سازد این است که می توان لایه ها و سطوح مختلفی از اطلاعات و تصاویر قابل رؤیت و غیرقابل رؤیت را در آن درج نمود.


هولوگرام ها کاملا در برابر کپی برداری مصون بوده و در مقابل روشهای رایج کپی برداری با استفاده از پیچیده ترین اسکنرها و یا فتوکپی ها مقاوم است .هولوگرام غیر قابل انتقال از روی کالایی به کالای دیگر است حتی با استفاده از روشهایی همچون حرارت، بخار و ...؛ دارای حساسیت بالایی است و غیر قابل مخدوش شدن با دستکاری است .


اصولا تولید کنندگان هولوگرام می‌بایستی عضو اتحادیه بین‌المللی سازندگان هولوگرام IHMA ) International Hologram Manufacturers Association ) در لندن باشند .بنابراین هولوگرام های تولید شده توسط شرکت‌هایی که عضو این اتحادیه باشند در این اتحادیه ثبت می‌شوند که به این ترتیب جلوی هرگونه تقلب و تکثیر مجدد بدون مجوز صاحب امتیاز هولوگرام گرفته خواهد شد .


برای تهیه فیلم لیزری ( تهیه MASTER ) ادوات اپتیکی در محل‌های خاص چیده می‌شوند که با کوچکترین جابجایی ادوات اپتیکی برای ثبت لیزری , تصویر نهایی هولوگرام دچار تغییرات ظاهری می‌شود .ازاین رو خلق مجدد یک تصویر بدون هیچگونه تغییر نسبت به تصویر اول حتی برای تولیدکننده اصلی هولوگرام نیز غیرممکن می‌باشد و در نتیجه تهیه تصویر مجدد که بر روی ورقه‌های نیکلی تهیه می‌شود بسیار مشکل می‌باشد و قابل کپی‌کردن نمی‌باشد .

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه