PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

لیبل افست یا لیبل فلکسو بازار به کدام سو می رود؟

قول رایج در میان کارشناسان و مختصصان چاپ آن است که نصف سفارشات چاپ لیبل به روش افست و نصف دیگر آن به روش فلکسو انجام می شود.

قول رایج در میان کارشناسان و مختصصان چاپ آن است که نصف سفارشات چاپ لیبل به روش افست و نصف دیگر آن به روش فلکسو انجام می شود.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، اما در سال های اخیر با مقبولیت بیشتر لیبل های پشت چسبدار، ارزش و اهمیت روش فلکسو نسبت به افست بیشتر شده است. هر چند که در عمل همچنان قاعده همان است.

 

نیاز بیشتر به سفارشات چاپی رنگی در ابتدا غلبه فناوری افست را به روش فلکسو به دنبال داشت ولی خیلی زود فلکسو قدم های عقب مانده را جبران کرد و همچنان نسبت ۵۰ ۵۰ برای دو فناوری افست و فلکسو حفظ شده است.

 

البته طراحان لیبل به طور معمول در کارهای خود از ۶ یا ۷ رنگ استفاده می کنند که چاپ آن توسط ماشین های رول کم عرض فلکسو که قابلیت نصب ۸ تا ۱۲برج را به روی خود دارند بسیار ساده است و این در حالی است که به روش افست کار ساده ای محسوب نمی شود.

 

نگاه ویژه بازار تقاضا به روش های نوین چاپی هرروز از کارایی چاپ افست در مقابل فلکسو خصوصا در بازار لیبل می کاهد و این امر با کاهش هزینه ها و تولید انبوه و قابل توجیه کفه را به سمت فلکسو سنگین نموده است.

 

از سوی دیگر ظهور پدیده دیجیتالیسم در صنعت چاپ این روزها بیشتر نگاه های سازندگان ماشین ماشین آلات را به خود معطوف داشته ، پدیده ای که بیش از 50درصد در صنعت چاپ لیبل ، در مدت زمان کوتاه نفوذ کرده و به نوعی ترکیبی از فلکسو و افست را با خود همراه ساخته است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه