PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اهمیت دیجیتالی شدن صنعت چاپ لیبل

بی تردید ابداع و توسعه چاپ دیجیتال در سال های اخیر از مهم ترین عوامل تحول در صنعت چاپ لیبل بوده است و عامل اصلی در تحقق دو فرصت و چالش تنوع خواهی و تغییر تکنولوژی به حساب می آید که چاپخانه داران لیبل را به بازنگری در استراتژی های بازاریابی و فروش ترغیب می کند.

ابوالفضل ایمنی کارشناس صنعت چاپ؛ بی تردید ابداع و توسعه چاپ دیجیتال در سال های اخیر از مهم ترین عوامل تحول در صنعت چاپ لیبل بوده است و عامل اصلی در تحقق دو فرصت و چالش تنوع خواهی و تغییر تکنولوژی به حساب می آید که چاپخانه داران لیبل را به بازنگری در استراتژی های بازاریابی و فروش ترغیب می کند.

 

در ۱۵ سال اخیر، چاپ دیجیتال بیشترین سطح تغییرات و پیشرفت را شاهد بوده و امروزه هم این مسیر ادامه دارد.

 

برای مثال در آخرین نمایشگاه لیبل اکسپو که در سال ۲۰11 در بروکسل برگزار شد، برخلاف دوره قبل  اکثر کمپانی ها به سوی دیجیتالی شده حرکت کرده بودند این در حالی است که لیبل اکسپو2009 تنها یک تالار اختصاصی به سیستم های چاپ دیجیتال اختصاص داده شده بود.

 

فن آوری چاپ دیجیتال، باعث حذف هزینه و زمان بری تولید پلیت چاپ و مرحله آماده سازی ماشین برای شروع عملیات چاپ شده و چاپخانه دار را قادر می سازد که به چاپ اقلام کم تیراژ و به خصوص با صرفه اقتصادی اقدام کنند.

 

امروزه امکان چاپ کم تیراژ، حتی برای آن دسته از چاپخانه دارانی که مشتریان پرتیراژ دارند، یکی از الزامات هر چاپخانه لیبل شمرده می شود.

 

 با این همه ورود فن آوری دیجیتال به یک چاپخانه، چالش هایی را به دنبال دارد که از مهمترین آن می توان به آموزش پرسنل  ، یا آموزش پرسنل فروش درباره قابلیت های چاپ دیجیتال اشاره کرد.

 

ایجاد بازارهای جدید برای چاپ دیجیتال مستلزم صرف وقت و به کارگیری نیروهای توانمند است موضوعی که اکنون به عنوان یک سرمایه گذاری در هر چاپخانه محسوب می گردد.

 

از سوی دیگر سرمایه گذاری روی سخت افزار مناسب نیز بسیار اهمیت دارد و برای بهره برداری درست از فرایند تولید، باید از تجهیزات تکمیلی پس از چاپ ، به منظور نهایی کردن پروسه تولید لیبل استفاده کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه