PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

روند آموزش در صنعت چاپ باید مستمر باشد

فرهاد شهریاری، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران و كانون‌های تبلیغاتی هرمزگان با اشاره به اهمیت برگزاری كلاس‌های آموزشی برای صنعت چاپ گفت: برگزاری كلاس‌های آموزشی كاری بسیار پسندیده‌است اما استمرار آن اهمیت بیشتری دارد زیرا هر روز شاهد پیشرفت‌های علمی دنیا در زمینه چاپ هستیم.

فرهاد شهریاری، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران و كانون‌های تبلیغاتی هرمزگان با اشاره به اهمیت برگزاری كلاس‌های آموزشی برای صنعت چاپ گفت: برگزاری كلاس‌های آموزشی كاری بسیار پسندیده‌است اما استمرار آن اهمیت بیشتری دارد زیرا هر روز شاهد پیشرفت‌های علمی دنیا در زمینه چاپ هستیم.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ، فرهاد شهریاری اظهار كرد: در نشستی با مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام كردم كه برای تسهیلات ارایه شده به چاپخانه‌داران باید برنامه‌ریزی شود زیرا اعطای وام‌ با سود بالا نمی‌تواند به چاپخانه‌داران كمك كند، وقتی چاپخانه‌دار كه قسط‌های خود را نداده‌است، یعنی توانایی پرداخت آن را نداشته است، چطور برای این فرد جریمه در نظر می‌گیرند و از وی می‌خواهند كه در مدت كوتاه‌تری بدهی خود را پرداخت كند؟ چنین مسایلی باعث می‌شود که چاپخانه‌دار با مشکلات بسیاری روبه‌رو شود.
 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران هرمزگان با اشاره به حضور دشمن در جبهه‌های جنگ نرم گفت: دشمن در حال حاضر از طریق ماهواره، اینترنت، فیلم و حتی كتاب به جنگ نرم با ما می‌پردازد و قصد دارد با تخریب خانواده‌ها جامعه را از بین ببرد،‌ حال وقت آن رسیده كه ما با دفاع از حریم خانواده، جامعه را حفظ كنیم. اگر كمی از وام‌های بلاعوضی كه به كشاورزان می‌دادند به چاپخانه‌داران و اهالی فرهنگ ارایه می‌شد، آن‌ها باانگیزه بیشتری به فعالیت می‌پرداختند.

امید دوای درد چاپخانه‌داران است


به گفته شهریاری، برای پویایی صنعت چاپ به سه اقدام اساسی نیاز داریم، نخستین كار این است كه باید به اهالی صنعت چاپ مُسكن بدهیم تا بتوانند به فعالیت‌های گذشته بازگردند، امید می‌تواند دوای این بیماری باشد، دومین اقدام، ارایه تسهیلات بلندمدت و كم بهره برای خرید دستگاه‌های ‌روز صنعت چاپ است.
 

وی ادامه داد: فضای بیشتر چاپخانه‌ها در هرمزگان و دیگر شهرستان‌ها استیجاری هستند و چاپخانه‌داران، به دلیل ترس از جابه‌جایی، دستگاه چاپ اضافه نمی‌كنند، كمك به چنین واحدهایی اقدام سومی است كه باید برای احیای صنعت چاپ انجام شود.
 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران هرمزگان با اشاره به بحث اشتغال در صنعت چاپ گفت: اشتغال با سخن گفتن عملی نمی‌شود و برای تحقق‌ آن به کمک مسوولان نیاز است، صنعت چاپ از آن دسته صنایعی است كه ‌می‌تواند به مشكل اشتغال كمك شایانی كند.
 

وی ادامه داد: تا به امروز برای چاپخانه‌داران استان هرمزگان تسهیلاتی در نظر گرفته نشده‌است اما ظاهرا دولت تدبیر و امید برنامه‌های خوبی برای صنعت چاپ دارد و امیدواریم كه در سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» شاهد رونق اقتصادی صنعت چاپ باشیم.
 

شهریاری درباره مشكلات حوزه آموزشی در صنعت چاپ گفت: استان هرمزگان به‌دلیل فاصله زیادی كه از تهران دارد، از ارتقای سطح آموزش دور مانده‌است. این استان به‌جای فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان دارای سه تابستان و یك فصل بهار است و به‌همین دلیل تنها در سه ماه آخر سال به دلیل شرایط آب‌وهوایی می‌تواند میزبان مدرسان باشد.
 

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی اعضای هیات مدیره قصد داریم  در سه ماه پایانی سال كه هوا مساعد است، كلاس‌های آموزشی را برای اهالی صنعت چاپ برگزار كنیم، هدف این است كه در برگزاری این كلاس‌ها استمرار داشته باشیم زیرا استمرار، از برگزاری کلاس‌های آموزشی اهمیت بیشتری دارد.
 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران هرمزگان در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار كرد: شرایط صنعت چاپ با گذشته فرق كرده‌است، زیرا علاوه بر دستگاه‌های صنعت چاپ، علم‌‌آموزی نیز مدرن شده‌است، پس توجه به مسایل آموزشی می‌تواند نویدبخش روز‌های خوب برای این صنعت باشد.
 

اتحادیه چاپخانه‌داران و كانون‌های تبلیغاتی هرمزگان حدود 16  سابقه فعالیت دارد و اکنون بیش از 180 عضوذر همه رسته‌های چاپ و تبلیغات  دارد.

 

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه