PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

انتشار کتاب «ماشین‌آلات افست رول»

حمید زوزنی نگارش کتاب «ماشین‌آلات افست رول» را به پایان رساند. وی در این کتاب قسمت‌های مختلف دستگاه‌های چاپ رول را برای دانشجویان رشته چاپ بررسی کرده است.

حمید زوزنی نگارش کتاب «ماشین‌آلات افست رول» را به پایان رساند. وی در این کتاب قسمت‌های مختلف دستگاه‌های چاپ رول را برای دانشجویان رشته چاپ بررسی کرده است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته ب ندی ایران زوزنی اظهار کرد: کتاب حاضر نگاه دقیقی به بخش‌ها، کارکردها و ویژگی‌های افست رول دارد. این نمونه‌ها تاکنون در هیچ کتابی منتشر نشده است.



وی با بیان این‌که مقایسه دستگاه‌های مختلف موجود در این حوزه یکی دیگر از مباحث این اثر است، ادامه داد:‌ تاریخچه چاپ رول از ابتدای پیدایش تاکنون به همراه تصاویری از دستگاه‌های اولیه و کنونی یکی از سرفصل‌های این کتاب به‌شمار می‌آید.



مدیرگروه چاپ دانشگاه علمی کاربردی خبرنگاران مشهد با اشاره به دیگر مطالب این کتاب، عنوان کرد: ارایه توضیحات تکمیلی برای کار با دستگاه‌های افست رول، ابزار و وسایل کمکی کاربردی، نکته‌ها و توصیه‌هایی را برای دانشجویان چاپ تشریح می‌کند.



زوزنی با بیان این‌که اطلاعات دانشجویان رشته چاپ از این دستگاه در حد تعاریف و تئوری است، عنوان کرد: در این کتاب تلاش کرد‌‌ه‌ام قسمت‌هایی که می‌تواند به دستگاه اضافه شود و قابلیت‌ها و آپشن‌هایی که روی دستگاه‌های چاپ قابل نصب است، توضیح دهم.



به گفته وی، مطالب و توضیح‌هایی که در این اثر آورده شده، برای آشنایی بهتر دانشجویان و دست‌اندرکاران تازه‌کار از اطلاعات معمولی عمیق‌تر و کاربردی‌تر است.


زوزنی همچنین به منابعی که برای نگارش این اثر از آن‌ها بهره گرفته اشاره کرد و افزود: بخشی از مطالب کتاب شامل تجربه 9 ساله هنگام کار با افست رول است، بخش دیگر آن ترجمه کتابچه راهنمای شرکت آمریکایی GATF است و بخش دیگر آن مکاتباتی را شامل می‌شود که در این حوزه از منابع و شرکت‌های معتبر سوال کرده‌ام.


وی با بیان این‌که 70 درصد مطالب کتاب درباره این دستگاه‌ و 30 درصد دیگر درباره دستگاه‌های مشابه افست رول است، عنوان کرد: مطالب این کتاب در ابتدا برای پایان‌نامه‌ام در رشته مدیریت چاپ مقطع کارشناسی بود که با توجه به کمبود منابع محدود در این حوزه با مشورت برخی همکاران تصمیم گرفتم آن را در قالب کتاب منتشر کنم.



به گفته زوزنی، تحقیقات این کتاب بیش از چهار ماه طول کشیده و مطالب از ابتدای ورود کاغذ به دستگاه و رسیدن به محصول نهایی جمع‌آوری و تدوین شده است.



افست رول عموما برای چاپ کتاب در حجم بالا و چاپ گلاسه مجله‌ها و نشریه‌ها کاربرد دارد.کتاب «ماشین‌آلات افست رول» دی ماه امسال توسط انتشارات کساکاوش منتشر خواهد شد.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه