PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کتاب کلیشه سازی در راه بازار نشر

سیامک دری از ترجمه و گردآوری کتاب «کلیشه‌سازی» با همکاری احسان سقایی و آیناز علیپور خبر داد. در این کتاب مباحث گسترده‌ای درباره مرحله پیش از چاپ ارایه شده است.

سیامک دری از ترجمه و گردآوری کتاب «کلیشه‌سازی» با همکاری احسان سقایی و آیناز علیپور خبر داد. در این کتاب مباحث گسترده‌ای درباره مرحله پیش از چاپ ارایه شده است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی،سیامک دری اظهار کرد: مطالب این اثر از کتاب راهنمای دو شرکت بزرگ «دوپونت» و «مک‌درمیت» که از بزرگترین کمپانی‌های تجاری کلیشه‌ساز هستند استخراج شده و نکته‌هایی درباره کلیات این حوزه به آن افزوده شده است.


وی ادامه داد: این کارخانه‌‌ها برای این‌که کلیشه‌هایشان به درستی از سوی مشتریان و مخاطبان استفاده شود، دفترچه‌ای همراه محصولات خود منتشر می‌کنند که دربردارنده نکات فنی ارزشمندی برای استفاده بهتر است.


دری با اشاره به مباحث این کتاب عنوان کرد: موضوع‌هایی مانند کنترل کیفیت، روش پردازش و طراحی و آماده‌سازی کلیشه چاپ فلکسو در این کتاب گنجانده شده است و می‌تواند مرجع و منبع خوبی برای فعالان حوزه پیش از چاپ باشد.


وی با بیان این‌که این کتاب پیش از این در قالب جزوه منتشر شده بود، یادآور شد: کلیشه‌سازی یکی از مباحث کلیدی پیش از چاپ است اما کتاب مدون و مناسبی برای دانشجویان آن وجود ندارد و ما به مدت سه ترم مطالب این کتاب را به صورت جزوه به دانشجویان ارایه می‌دادیم.


مدیرمسوول انتشارات کساکاوش، مطالعه این کتاب را برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته چاپ ضروری دانست و عنوان کرد: در این اثر، اشکالات موجود در جزوه‌ها برطرف شده و تلاش بر این است که نکات کلیدی و کاربردی کلیشه‌سازی در‌ آن ارایه شود.


به گفته وی، این کتاب اکنون در مراحل فنی چاپ قرار دارد و تا پایان آذرماه توسط انتشارات کساکاوش بر ویترین کتابفروشی‌ها می‌نشیند.


دری همچنین از انتشار کتاب «لاستیک و بلنکت در چاپ افست» خبر داد و گفت: حسین فیروزی نگارش این کتاب را به عهده گرفته و اکنون در مراحل پایانی نگارش قرار دارد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه