PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

موزه صنعت چاپ در دهه فجر راه اندازی خواهد شد!

موزه صنعت چاپ که این روز ها در حیاط یک عمارت در سی تیر و حیاط کتابخانه مجلس مشغول هواخوری است احتمالا در بهمن ماه و ایام دهه فجر صاحب مکانی خواهد شد.

موزه صنعت چاپ که این روز ها در حیاط یک عمارت در سی تیر و حیاط کتابخانه مجلس مشغول هواخوری است احتمالا در بهمن ماه و ایام دهه فجر صاحب مکانی خواهد شد.

 

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تغییر موزه صنعت چاپ به موزه کتابت و صنعت چاپ، علاقه‌مند هستیم که این موزه پیش از شروع سال نو و در مراسم دهه فجر راه‌اندازی شود.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،محمد رجبی در این رابطه اظهار کرد: موزه صنعت چاپ به ساختمانی پنج برابر بزرگ‌تر از مکان قبلی واقع در ساختمان کتابخانه ملی خیابان سی‌تیر منتقل شده و کارهایش مدت‌هاست به اتمام رسیده اما به‌دلیل تبدیل این موزه به موزه کتابت و صنعت چاپ زمان افتتاح آن به تاخیر افتاد که انشالله به‌زودی به شکل کامل‌تری تحت عنوان جدید راه‌اندازی خواهد شد.



رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی درباره دلایل تاخیر افتتاح موزه کتابت و صنعت چاپ گفت: زمانی که برای افتتاح برنامه‌ریزی شده بود زمان افتتاح موزه چاپ بود اما از زمانی که نام موزه به کتابت و صنعت چاپ تغییر کرد وضعیت متفاوت شد چراکه باید تمهیدات جدیدی درنظر گرفته شود.



وی ادامه داد: موزه کتابت و صنعت چاپ نیاز به چینش جدیدی داشت و نمایش دادن کتاب‌های خطی نیازمند رعایت مسایل امنیتی است، همچنین نمایش کتاب‌های فاخر و ارزشمند باید در ویترین‌هایی با نورپردازی خاص انجام شود.


رجبی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره زمان راه‌اندازی این موزه گفت: کسانی که مسوولیت راه‌اندازی این موزه را به عهده دارند به‌صورت مستمر فعال هستند، زمان خاصی را برای این رویداد نمی‌توان اعلام کرد اما علاقه‌مند هستیم که موزه را پیش از شروع سال جدید و در مراسم دهه فجر راه‌اندازی کنیم.

لازم به ذکر پیش از این مقرر شده بود که موزه صنعت چاپ در هفته کتاب راه‌اندازی شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه