PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پیگیری صحافی های بی کیفیت کتاب های درسی

مدیر کل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی با اشاره به این‌که چاپ کتاب‌های درسی حدود سه ماه است آغاز شده‌است، از افزایش کیفیت کاغذ، چسب و صحافی کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی 94- 93 خبر داد.

مدیر کل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی با اشاره به این‌که چاپ کتاب‌های درسی حدود سه ماه است آغاز شده‌است، از افزایش کیفیت کاغذ، چسب و صحافی کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی 94- 93 خبر داد.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، سید احمد حسینی اظهار کرد: چاپ کتاب‌های درسی سال تحصیلی 94- 93 از حدود سه ماه پیش آغاز شده و چیزی در حدود پنجاه میلیون جلد کتاب درسی که نیازی به تغییر نداشتند، برای چاپ به چاپخانه‌ها ارسال شده‌است.


وی درباره کتاب‌های تازه‌تالیف گفت: کتاب‌های دو مقطع چهارم ابتدایی و هشتم متوسطه برای سال آینده تحصیلی، تازه‌تالیف هستند، تالیف کتاب‌های این دو مقطع مدتی است که شروع شده و پس از تالیف و اعتبار بخشی توسط معلمان تهران و شهرستان‌ها، به زیر چاپ خواهد رفت.


حسینی در توضیح برطرف‌شدن اشکالات کتاب‌های درسی اظهار کرد: به یقین تغییراتی که کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران آموزش و پرورش در ظاهر و محتوای کتاب‌های درسی تشخیص داده‌اند، بر روی کتاب‌های سال آینده تحصیلی اعمال خواهد شد.

مدیر کل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی در پاسخ به این سوال‌که «برای بهبود کیفیت کتاب‌های درسی چه تدابیری اندیشیده شده است؟» بیان کرد: کاغذ کتاب‌های درسی از گذشته تاکنون از کارخانه چوب و کاغذ مازندران تامین می‌شدند و روابط آموزش و پرورش و این کارخانه عالی و سازنده است به‌گونه‌ای که طبق مذاکرات صورت گرفته، سعی شده باوجود فشارهایی که تحریم‌ها برای تامین مواد اولیه وارد کرده‌اند، کیفیت کاغذ بهتر از پیش شود.

وی افزود: مسوولیت چسب و صحافی کتاب‌های درسی بر عهده کارخانه‌های داخلی است. ایراد و اشکالاتی که دانش‌آموزان و معلمان به صحافی کتاب‌های درسی وارد کردند، به آن‌‌‌ها اعلام شده که اگر این کیفیت پایین ادامه پیدا کند، به مقامات بالادستی برای رسیدگی به این وضع گزارش داده می‌شود.

حسینی ادامه داد: به همین خاطر قول‌هایی برای بهبود کیفیت چسب و صحافی کتاب‌ها داده شده و متقابلا ما نیز نظارت بیشتری را برای تضمین کیفیت بالاتر انجام می‌دهیم.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه